Sosiaalisen median markkinoinnin kehityssuunnitelma Kylmäpihlajan Majakkahotellille
Huosianmaa, Vilma (2024)
Huosianmaa, Vilma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415352
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415352
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda konkreettinen ohjeistus Kylmäpihlajan Majakkahotellin sosiaalisen median markkinoinnin kehittämiseksi ja toteuttamiseksi. Ohjeen tarkoituksena on opastaa nykyisiä sekä tulevia työntekijöitä sosiaalisen median markkinoinnin toteutuksessa.
Ohje käsittelee sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteita, kohderyhmiä, mainontaa, visuaalisuutta, julkaisuiden tyyliä, aikataulutusta sekä lakia. Ohje on luotu olemaan tiivistelmä sosiaalisen median markkinoinnin perusteista sekä ohjeistus keskittyen toimipaikan sosiaalisen median markkinointiin ja sen kehittämiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsitteli markkinointia ja sosiaalista mediaa markkinointiviestinnän näkökulmasta. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös sosiaalisen median visuaalisuutta ja sen merkitystä sosiaalisen median markkinoinnissa.
Opinnäytetyö tarkasteli toimipaikan sosiaalisen median markkinoinnin nykytilannetta SWOT-analyysin kautta ja kilpailija-analyysi toteutettiin Benchmarking-analyysin keinoin.
Ohjeistus luotiin alan teorian sekä opinnäytetyön analyysien tuloksien pohjalta. Opinnäytetyö hyödynsi myös kirjoittajan aiempaa työkokemusta toimipaikan työntekijänä.
Ohje käsittelee sosiaalisen median markkinoinnin tavoitteita, kohderyhmiä, mainontaa, visuaalisuutta, julkaisuiden tyyliä, aikataulutusta sekä lakia. Ohje on luotu olemaan tiivistelmä sosiaalisen median markkinoinnin perusteista sekä ohjeistus keskittyen toimipaikan sosiaalisen median markkinointiin ja sen kehittämiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsitteli markkinointia ja sosiaalista mediaa markkinointiviestinnän näkökulmasta. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös sosiaalisen median visuaalisuutta ja sen merkitystä sosiaalisen median markkinoinnissa.
Opinnäytetyö tarkasteli toimipaikan sosiaalisen median markkinoinnin nykytilannetta SWOT-analyysin kautta ja kilpailija-analyysi toteutettiin Benchmarking-analyysin keinoin.
Ohjeistus luotiin alan teorian sekä opinnäytetyön analyysien tuloksien pohjalta. Opinnäytetyö hyödynsi myös kirjoittajan aiempaa työkokemusta toimipaikan työntekijänä.