Asuntolainaensineuvojan työpäiväkirja
Lopanus, Patrik (2024)
Lopanus, Patrik
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415424
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415424
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskitytään tekijän omaan työskentelyyn kahdeksan viikon seurantajakson ajalta (5.2. – 29.3.2024) päiväkirjamallin mukaisesti.
Työn keskeisiin teemoihin lukeutuu ammatillinen kehittyminen asiakaspalvelussa, vuorovaikutustaidoissa ja lisämyynnin osalta. Teoriaosuudessa kerrotaan lukijalle sisäisistä ja ulkoisista sidosryhmistä sekä työssä esiin tulleiden vuorovaikutustilanteiden analysointia.
Työn tavoitteena on tuoda esiin seurantajakson aikana tulleita haasteita ja kehityskohteita, joita tekijä on kehittänyt seurantajakson ajalla. Lisäksi tavoitteena on reflektoida tekijän ammatillista kehittymistä rahoitusalalla, erityisesti pankkitoiminnan parissa asuntolainaensineuvojan roolissa.
Lopussa esitellään opinnäytetyön tekijän omaa pohdintaa opinnäytetyön sisältävistä aiheista ja osa-alueista sekä kehitysideoita tulevaisuutta varten.
Lähteinä käytettiin sähköisiä – sekä kirjallisia artikkeleita ja tietokirjallisuutta, jotka pohjautuivat rahoitusalaan, asiakaspalveluammattiin sekä yritystoimintaan.
Työn keskeisiin teemoihin lukeutuu ammatillinen kehittyminen asiakaspalvelussa, vuorovaikutustaidoissa ja lisämyynnin osalta. Teoriaosuudessa kerrotaan lukijalle sisäisistä ja ulkoisista sidosryhmistä sekä työssä esiin tulleiden vuorovaikutustilanteiden analysointia.
Työn tavoitteena on tuoda esiin seurantajakson aikana tulleita haasteita ja kehityskohteita, joita tekijä on kehittänyt seurantajakson ajalla. Lisäksi tavoitteena on reflektoida tekijän ammatillista kehittymistä rahoitusalalla, erityisesti pankkitoiminnan parissa asuntolainaensineuvojan roolissa.
Lopussa esitellään opinnäytetyön tekijän omaa pohdintaa opinnäytetyön sisältävistä aiheista ja osa-alueista sekä kehitysideoita tulevaisuutta varten.
Lähteinä käytettiin sähköisiä – sekä kirjallisia artikkeleita ja tietokirjallisuutta, jotka pohjautuivat rahoitusalaan, asiakaspalveluammattiin sekä yritystoimintaan.