International Importing ICT companies Customer Needs and Opportunities for the Finnish Market
Omar, Amina (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415548
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415548
Tiivistelmä
This research-based bachelor thesis is a study conducted for the Degree Program of International Business Administration at Haaga-Helia University of Applied Sciences with a major in Customer Relationship Management and Communication. This thesis was commissioned by an international ICT company and the research conducted aims to identify customer needs and opportunities for the Finnish market.
This research employs both theoretical and empirical research which were conducted through desktop research by subject books and online publications, and a Webropol survey gathering customer perspectives. The thesis examines customer perspectives on artificial intelligence, online stores, sustainability, and local support in order to locate opportunities of improvement in customer satisfaction and service for the commissioning Company X.
The theoretical framework of this thesis delves into customer relations and their impact on business success as well as the effect artificial intelligence, online stores, sustainability, and local support have on customer satisfaction. The thesis explores the potential artificial intelligence has on improving the sales process through more personalized and efficient service. Customer views on online stores are also explored to assess if transforming Company X´s online store into a comprehensive one stop service would boost satisfaction and sales. Additionally, the thesis investigated the significance sustainability holds for customer relationships. Lastly the thesis evaluated the value customers place on local language and locational support, and what affect these forms of support have on the overall customer experience. Following the theoretical framework of the thesis a Webropol survey was done collecting empirical data from 17 customers of Company X to gain a comprehensive view of the research topic.
The findings of this research thesis suggests that there is room for implementing artificial intelligence in the sales process and making the online store a more comprehensive place of business however customers of Company X value the interpersonal relationships they hold with sales representatives that they aren´t willing to replace with these innovations. Sustainability is an aspect of business that customers place importance on as many customers prioritize environmentally friendly companies. Local language and locational support are a critical aspect of the customer relationship having major impacts on customer satisfaction and loyalty for majority of customers of Company X. Tämä kandidaattitutkielma on suoritettu osana International Business Administration tutkinto koulutusta, Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa. Tutkinnon pääaine on asiakassuhteiden hallinta ja viestintä ja opinnäytetyö pohjautuu tähän pääaineeseen. Tämän opinnäytetyön on toimeksiantanut kansainvälinen ICT yritys ja tehdyn tutkimuksen tarkoituksena on tunnistaa asiakkaien tarpeita sekä mahdollisuuksia Suomen markkinalla.
Tässä tutkimuksessä hyödynnetään sekä teoreettisia että empiirisiä tutkimusmenetelmiä käyttämällä aihekirjoja sekä verkkojulkaisuja, ja keräämällä asiakkaiden mielipiteitä Webrepol-kyselyn avulla. Opinnäytetyö tarkastelee asiakkaiden mielipiteitä liittyen tekoälyyn, verkkokauppoihin, kestävään kehitykseen ja paikalliseen tukeen, jotta voidaan tunnistaa kehityskohteita asiakastyytyväisyyden ja palvelun kehittämiseen toimeksiantavalle Yritykselle X.
Tämän opinnäytetyön teoreettinen osuus tarkastelee asiakassuhteiden vaikutusta liiketoiminnan menestykseen sekä tekoälyn, verkkokaupan, kestävän kehityksen ja paikallisen tuen vaikutukseen asiakastyytyväisyyteen. Opinnäytetyö tutkii teköälyn potenttiaalia parantaa myyntiprosessia henkilökohtaisemman ja tehokkaamman asiakaspalvelun myötä. Työ tutkii myös asiakkaiden näkemystä verkkokaupoista, jotta voidaan selvittää parantaisiko Yritys X:n verkkokaupan kehittäminen kokonaisvaltaiseksi yhden luukun palveluksi asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä. Näiden lisäksi työ tutustuu asiakkaiden näkemyksiin kestävästä kehityksestä ja ympäristöystävällisestä toiminnasta, jotta voidaan kartoittaa ympäristöystävällisyyden merkitystä asiakassuhteille. Lopuksi opinnäytetyö mittasi kuinka merkittävä paikallinen tuki kielen ja sijainnin pohjalta on asiakkaille ja miten nämä vaikuttavat Yritys X:n asiakkaiden asiakaskokemukseen. Tutkimuksen teoreettista osuutta seurasi Webrepol- kysely, jossa kerättiin empiiristä tietoa 17 Yritys X:n asiakkaalta, jotta tutkimus saisi kokonaisvaltaisen näkemyksen tutkimusaiheesta.
Tämän opinnäytetyön tulokset viittaavat siihen, että tekoälyn käyttöönotto osana myyntiprosessia ja Yritys X:n verkkokaupan kehittäminen kattavammaksi toimipaikaksi ovat mahdollisesti hyviä ajatuksia asiakastyytyväisyyden kannalta, mutta on hyvä huomioda, että Yritys X:n asiakkaat arvostavat suhteitaan myyjien kanssa ja he eivät ole valmiita luopumaan näistä ihmissuhteista. Kestävä kehitys on osa yritystoimintaa, jota asiakkaat pitävät tärkeänä ja monet asiakkaat asettavat ympäristöystävällisyyden etusijalle ostopäätöksiä tehdessään. Paikallinen tuki puolestaan on toinen osa yritystoimintaa, jota asiakkaat pitävät erityisen tärkeänä ja korvaamattomana osana asiakassuhteitaan ja näin ollen tällä on suuri vaikutus Yritys X:n asiakkaiden asiakastyytyväisyyteen ja uskollisuuteen.
Tämä opinnäytetyö tarjoaa arvokasta lisätietoa asiakkaiden näkökulmistä ja antaa käytännöllisiä suosituksia Yritys X:lle kriittisistä liiketoiminnan kehityskohteista. Hyödyntämällä tätä tietoa Yritys X voi optimoida omaa toimintaansa vastaamaan asiakkaiden tarpeita ja näin olleen lisäämään asiakastyytyväisyyttä parantaen heidän asemaa Suomen markkinassa.
This research employs both theoretical and empirical research which were conducted through desktop research by subject books and online publications, and a Webropol survey gathering customer perspectives. The thesis examines customer perspectives on artificial intelligence, online stores, sustainability, and local support in order to locate opportunities of improvement in customer satisfaction and service for the commissioning Company X.
The theoretical framework of this thesis delves into customer relations and their impact on business success as well as the effect artificial intelligence, online stores, sustainability, and local support have on customer satisfaction. The thesis explores the potential artificial intelligence has on improving the sales process through more personalized and efficient service. Customer views on online stores are also explored to assess if transforming Company X´s online store into a comprehensive one stop service would boost satisfaction and sales. Additionally, the thesis investigated the significance sustainability holds for customer relationships. Lastly the thesis evaluated the value customers place on local language and locational support, and what affect these forms of support have on the overall customer experience. Following the theoretical framework of the thesis a Webropol survey was done collecting empirical data from 17 customers of Company X to gain a comprehensive view of the research topic.
The findings of this research thesis suggests that there is room for implementing artificial intelligence in the sales process and making the online store a more comprehensive place of business however customers of Company X value the interpersonal relationships they hold with sales representatives that they aren´t willing to replace with these innovations. Sustainability is an aspect of business that customers place importance on as many customers prioritize environmentally friendly companies. Local language and locational support are a critical aspect of the customer relationship having major impacts on customer satisfaction and loyalty for majority of customers of Company X.
Tässä tutkimuksessä hyödynnetään sekä teoreettisia että empiirisiä tutkimusmenetelmiä käyttämällä aihekirjoja sekä verkkojulkaisuja, ja keräämällä asiakkaiden mielipiteitä Webrepol-kyselyn avulla. Opinnäytetyö tarkastelee asiakkaiden mielipiteitä liittyen tekoälyyn, verkkokauppoihin, kestävään kehitykseen ja paikalliseen tukeen, jotta voidaan tunnistaa kehityskohteita asiakastyytyväisyyden ja palvelun kehittämiseen toimeksiantavalle Yritykselle X.
Tämän opinnäytetyön teoreettinen osuus tarkastelee asiakassuhteiden vaikutusta liiketoiminnan menestykseen sekä tekoälyn, verkkokaupan, kestävän kehityksen ja paikallisen tuen vaikutukseen asiakastyytyväisyyteen. Opinnäytetyö tutkii teköälyn potenttiaalia parantaa myyntiprosessia henkilökohtaisemman ja tehokkaamman asiakaspalvelun myötä. Työ tutkii myös asiakkaiden näkemystä verkkokaupoista, jotta voidaan selvittää parantaisiko Yritys X:n verkkokaupan kehittäminen kokonaisvaltaiseksi yhden luukun palveluksi asiakastyytyväisyyttä ja myyntiä. Näiden lisäksi työ tutustuu asiakkaiden näkemyksiin kestävästä kehityksestä ja ympäristöystävällisestä toiminnasta, jotta voidaan kartoittaa ympäristöystävällisyyden merkitystä asiakassuhteille. Lopuksi opinnäytetyö mittasi kuinka merkittävä paikallinen tuki kielen ja sijainnin pohjalta on asiakkaille ja miten nämä vaikuttavat Yritys X:n asiakkaiden asiakaskokemukseen. Tutkimuksen teoreettista osuutta seurasi Webrepol- kysely, jossa kerättiin empiiristä tietoa 17 Yritys X:n asiakkaalta, jotta tutkimus saisi kokonaisvaltaisen näkemyksen tutkimusaiheesta.
Tämän opinnäytetyön tulokset viittaavat siihen, että tekoälyn käyttöönotto osana myyntiprosessia ja Yritys X:n verkkokaupan kehittäminen kattavammaksi toimipaikaksi ovat mahdollisesti hyviä ajatuksia asiakastyytyväisyyden kannalta, mutta on hyvä huomioda, että Yritys X:n asiakkaat arvostavat suhteitaan myyjien kanssa ja he eivät ole valmiita luopumaan näistä ihmissuhteista. Kestävä kehitys on osa yritystoimintaa, jota asiakkaat pitävät tärkeänä ja monet asiakkaat asettavat ympäristöystävällisyyden etusijalle ostopäätöksiä tehdessään. Paikallinen tuki puolestaan on toinen osa yritystoimintaa, jota asiakkaat pitävät erityisen tärkeänä ja korvaamattomana osana asiakassuhteitaan ja näin ollen tällä on suuri vaikutus Yritys X:n asiakkaiden asiakastyytyväisyyteen ja uskollisuuteen.
Tämä opinnäytetyö tarjoaa arvokasta lisätietoa asiakkaiden näkökulmistä ja antaa käytännöllisiä suosituksia Yritys X:lle kriittisistä liiketoiminnan kehityskohteista. Hyödyntämällä tätä tietoa Yritys X voi optimoida omaa toimintaansa vastaamaan asiakkaiden tarpeita ja näin olleen lisäämään asiakastyytyväisyyttä parantaen heidän asemaa Suomen markkinassa.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
How digitalization has affected the importance of customer loyalty and the nature of customer loyalty programs : Case Study: Developing Case Company X's customer loyalty program
Silvennoinen, Emma (2020)In recent years, digitalization has introduced significant changes and great challenges in the retail industry, making it one of the biggest game changers in the field of customer loyalty marketing. Therefore, the aim of ... -
Customer relationship management - from potential customers to loyal customers : case: Rosso Jyväskeskus
Jokelainen, Anne (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)This thesis was commissioned by the restaurant manager of Rosso Jyväskeskus, Ms. Tuula Aberni. The aim of the customer survey was to find out how committed the customers are to Rosso Jyväskeskus and how to develop the loyal ... -
Customer-orientated Profitable Marketing: Turning Customer Knowledge into Customer-driven Marketing Strategy : an analytical framework
Do, An (2020)The purpose of this paper was to develop a fully-constructed analytical framework that helps businesses design a customer-orientated marketing strategy. The study looks into the dynamics between customer knowledge and the ...