Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hilton Helsinki Kalastajatorpan brändi-imagon kartoitus

Kivi, Anni (2024)

 
Avaa tiedosto
Kivi_Anni.pdf (328.8Kt)
Lataukset: 


Kivi, Anni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415641
Tiivistelmä
Tämä tutkimustyyppinen opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Hilton Helsinki Kalastajatorpalle. Kalastajatorppa on Munkkiniemessä sijaitseva Hilton -ketjuun kuuluva hotelli. Työn tavoitteena oli kartoittaa Kalastajatorpan brändi-imagoa asiakkaidensa keskuudessa. Tutkimuksen pääongelmana oli vastata kysymykseen: ”Millainen on Hilton Helsinki Kalastajatorpan brändi imago?”. Brändi-imagon tutkiminen on yritykselle tärkeää, jotta yritys tietää, miten kuluttajat mieltävät brändin ja voivat näin välttyä tilanteelta, jossa yritys ja asiakas kokevat brändin eri tavoin.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu brändin eri ominaisuuksien avaamisesta. Ensin käsiteltiin sitä, mitä brändi tarkoittaa ja hieman brändin historiaa. Seuraavaksi paneuduttiin brändi-imagoon sekä David A. Aakerin brändipääomamalliin. Viimeisenä teoriaosuudessa esiteltiin toimeksiantajayrityksen taustatiedot sekä käsiteltiin sen mainetta ja historiaa ja Hilton brändin arvot ja visio.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta ja tutkimus toteutettiin haastatteluna Kalastajatorpan asiakkaille. Haastattelu koostui 20 kysymyksestä ja haastattelut toteutettiin toukokuussa 2024.

Haastatteluista saatujen vastauksien ei voida katsoa edustavan koko Kalastajatorpan asiakaskuntaa, sillä tutkimusjoukko oli liian pieni. Luotettavampien ja monipuolisempien tulosten saamiseksi, olisi tarpeellista tehdä toinen kattavampi tutkimus. Tutkimusongelmiin saatiin vastaukset tutkimuksen mittakaavassa.

Haastatteluista saatujen tulosten perusteella voitiin kuitenkin päätellä, että Kalastajatorppaa pidetään laadukkaana ja perinteisenä hotellina ja sen tarjoamaa asiakaspalvelua pidetään suuressa arvossa. Hiltonin ja Kalastajatorpan brändi-imagoissa oli paljon yhteneväisyyksiä ja Kalastajatorppa vastasi ennakko-odotuksiin, joita asiakkailla on varatessaan Hilton -hotellista huoneen. Useampi asiakas mainitsi huoneiden olevan uudistuksien tarpeessa, mutta suosittelisivat kuitenkin Kalastajatorppaa tuttavilleen. Kalastajatorpan historiaa ja paikallista mainetta pidettiin jokseenkin tärkeinä asioina, mutta ne eivät juurikaan ohjaa asiakkaiden ostokäyttäytymistä. Suuri osa asiakkaista piti Kalastajatorpan sijaintia luonnon helmassa arvokkaana asiana. Haastateltavien vastauksista selvisi myös, että asiakkaat ovat suhteellisen uskollisia brändille ja valitsevat Hiltonin usein matkustaessaan muiden hotellien sijaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste