Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Creation of video game art books : a deeper look into what purpose art books for video games provide

Rahkila, Mauri (2024)

 
Avaa tiedosto
rahkila_mauri.pdf (2.441Mt)
Lataukset: 


Rahkila, Mauri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052515743
Tiivistelmä
The objective of this thesis was to take a deeper look at the purposes of video game art books, analyse the process of their creation, and finally create a new art book based on the Norowareta: The Three Treasures game project by Studio Crying Spider. The primary methods used were qualitative research of various online archives and sources, as well as content analysis and comparative research on existing art books for video games.

The work discusses different topics such as a brief look into the history of art in video games, the types of art books that exist and roles they serve in the game industry. The thesis dissects the foundations and technical aspects of book design, including layouts, fonts, and content.

The outcome of this thesis was gaining a comprehensive understanding of the process and utilization of art books. The author succeeded in constructing a prototype art book for the Norowareta: The Three Treasures game project. The implementation and documentation of the process of the prototype is found in the final chapter of the thesis before the conclusion. This work provides a guideline for what one should consider and keep in mind when creating an art book based on a video game.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste