Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opiskelijoiden ostokäyttäytyminen tapahtumamarkkinoinnin näkökulmasta

Palmuharju, Nea (2024)

 
Avaa tiedosto
Palmuharju_Nea.pdf (2.077Mt)
Lataukset: 


Palmuharju, Nea
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615762
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin opiskelijoiden ostokäyttäytymistä tapahtumamarkkinoinnin näkökulmasta. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää, miten sisäiset ja ulkoiset tekijät vaikuttavat opiskelijoiden ostokäyttäytymiseen. Opiskelijat saivat myös avoimien kysymysten avulla kertoa omia näkemyksiään tapahtumamarkkinoinnista ja mitkä asiat heidän kohdallaan kiinnittävät huomiota järjestettävään tapahtumaan.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä, jossa tietoa kerättiin Microsoft Forms –lomakkeella kaikilta Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijoilta. Kyselyyn vastaaminen tapahtui nimettömästi ja vastaaminen oli opiskelijoille täysin vapaaehtoista. Tutkimuksen aineisto kerättiin SAMK viestinnän välittämällä sähköpostilla, jossa mukana oli saatekirje ja tutkimukseen johtava linkki. Kyselyyn vastasi kaiken kaikkiaan 242 opiskelijaa, joiden vastausten pohjalta tutkimus toteutettiin. Tutkimus suoritettiin huhtikuussa 2024. Tarkemmat tutkimuskysymykset löytyvät tämän opinnäytteen liitteet –osiosta.

Tutkimuksen keskeisin kysymys oli, että mitkä tekijät opiskelijoilla vaikuttavat ostokäyttäytymiseensä tapahtumamarkkinoinnissa. Tutkimuksessa opiskelijat saivat pohtia omaa ostokäyttäytymistään, mitkä asiat omalla kohdalla vaikuttavat siihen ja miksi juuri nämä tekijät ovat itselle vaikuttavia ominaisuuksia
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste