Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Exploring the customer relationships experience of webstore users : Case: Simucube

Wallin, Kalle (2024)

Avaa tiedosto
Wallin_Kalle.pdf (315.9Kt)
Lataukset: 


Wallin, Kalle
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615848
Tiivistelmä
B2B-kaupan nopeasti muuttuvassa kentässä digitaalinen muutos on merkittävästi vaikuttanut siihen, miten yritykset hallitsevat asiakassuhteita ja transaktioprosesseja verkkoalustoilla. Tämä tutkimus tarkastelee erityisesti verkkokauppojen toiminnallisuuksien vaikutuksia asiakassuhteisiin B2B-ympäristössä, käyttäen esimerkkitapauksena Simucubea, suomalaista sim racing -varusteiden valmistajaa. Tutkimuksessa hyödynnettiin laadullista tutkimusmenetelmää, johon sisältyi haastatteluja B2B-asiakkaiden kanssa, jotka säännöllisesti käyttävät yrityksen verkkokauppaa. Haastattelut keskittyivät digitaalisten rajapintojen vaikutuksiin asiakaskokemuksiin ja suhdehallintaan.
Tutkimustulokset osoittavat, että vaikka verkkokaupat merkittävästi parantavat transaktiotehokkuutta, niiden kyky edistää relationaalisia vuorovaikutuksia on rajallinen. Asiakkaat raportoivat korkeasta tyytyväisyydestä verkkokaupan käytön helppouteen ja tehokkuuteen, arvostaen autonomiaa, jota se tarjoaa ostoprosessissa ja sen roolia viestintävirheiden vähentämisessä. Verkkokauppa mahdollistaa huomattavasti nopeammat, tehokkaat ja virheettömät transaktiot, joilla on positiivinen vaikutus asiakastyytyväisyyteen. Kuitenkin, henkilökohtaisen vuorovaikutuksen puute verkkokaupan kautta on huomattu rajoitteena syvempien, pitkäaikaisten suhteiden rakentamisessa, jotka ovat usein elintärkeitä B2B-konteksteissa.
Yhteenvetona tutkimus korostaa, että vaikka verkkokaupat ovat tehokkaita hallitsemaan transaktioita, ne eivät tue riittävästi suhteellista dynamiikkaa, joka on välttämätöntä kestävien liikesuhteiden ylläpitämisessä. Tulokset suosittelevat ominaisuuksien integroimista, jotka edistävät henkilökohtaista viestintää ja syvempiä suhteellisia siteitä ilman toiminnallisen tehokkuuden uhraamista. Tulevaisuudessa suositellaan, että tutkimuksen laajuutta laajennettaisiin kattamaan erilaisia toimialoja ja suurempia otoskokoja, jotta voidaan paremmin ymmärtää verkkokaupan toiminnallisuuksien laajemmat vaikutukset asiakassuhteisiin B2B-kaupassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste