Case-filmin anatomia : timanttinen idea ei riitä Cannes Lionsissa menestymiseen
Maunula, Atte (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052515674
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052515674
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia suomalaisten Cannes Lions -kilpailussa menestyneiden töiden case-filmien erityispiirteitä viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Tutkimus on toteutettu mainonnan suunnittelijan näkökulmasta, ja sen päämääränä on kehittää ymmärrystä laadukkaiden case-filmien luomisesta. Tutkimuksessa hyödynnetään asiantuntijahaastatteluja suomalaisilta mainosalan huippuosaajilta sekä omaa pohdintaa. Työssä on hyödynnetty löydettyä tietoa kirjoittajan omien case-filmien tarkastelussa ja niihin on annettu kehitysehdotuksia.
Asiantuntijahaastattelujen ja alan syvällisen perehtymisen avulla havaittiin, että case-filmin luomisessa pätevät samat periaatteet kuin normaalissa mainonnan suunnittelussa ja videoiden toteutuksessa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että case-filmien suunnittelussa ja toteutuksessa voidaan hyödyntää samaa prosessia kuin mainosfilmien suunnittelussa ja toteutuksessa.
Asiantuntijahaastattelujen ja alan syvällisen perehtymisen avulla havaittiin, että case-filmin luomisessa pätevät samat periaatteet kuin normaalissa mainonnan suunnittelussa ja videoiden toteutuksessa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että case-filmien suunnittelussa ja toteutuksessa voidaan hyödyntää samaa prosessia kuin mainosfilmien suunnittelussa ja toteutuksessa.