Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Käytettyjen hevostarvikkeiden verkkokaupan perustaminen

Ainola, Irma (2024)

 
Avaa tiedosto
Ainola_Irma.pdf (4.072Mt)
Lataukset: 


Ainola, Irma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615829
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli yrityksen perustaminen. Opinnäytetyössä kuvattava kohdeyritys tulisi olemaan verkkokauppa, jossa olisi tarkoitus myydä käytettyjä hevostarvikkeita. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia eri osa-alueita ja seikkoja yritystä perustettaessa tulee analysoida, suunnitella ja ottaa huomioon.
Tämä opinnäytetyö oli luonteeltaan toiminnallinen ja se alkoi yrityksen liiketoiminnan suunnittelulla liikeidean ympärille, jossa ensin avattiin teoriaa ja sovellettiin sitä kohdeyritykseen kohderyhmän rajaamisella, SWOT-analyysillä ja rahoitus- ja kannattavuuslaskelmilla. Työssä käytettiin kilpailija-analyysia selvittämään, kuinka yritys voisi yltää kilpailijoitaan parempaan tasoon asiakaskokemuksessa. Opinnäytetyössä kerättiin tietoa eri verkkokauppa-alustoista, joista yrityksen toimintaa varten valittiin kohdeyrityksen tarpeisiin parhaiten vastaava alusta. Työssä avattiin hinnoittelun ja markkinoinnin teoriaa ja sovellettiin teoriapohjaa kohdeyritykseen käyttäen apuna hinnoittelun katelaskelmaa, 4P-mallia ja markkinointisuunnitelmaa, sekä sen sisältämää vuosikelloa. Työssä kerrottiin yrityksen perustamisesta käytännössä ja kirjanpidon vaatimuksista, sekä näiden soveltamisesta kohdeyritykseen. Työstä rajattiin pois markkinoinnin osa-alueista digitaalinen markkinointi.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi verkkokaupan aloituskokeilu, jonka vaiheet kirjattiin työhön. Koko työn tuloksena syntyi raportti käytettyjen hevostarvikkeiden verkkokaupan perustamisesta ja sitä voi soveltaa ja käyttää apuna verkkokauppojen ja yritysten perustamisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste