Sisältömarkkinointisuunnitelma – Fynda by Linda
Gustavsson, Linda (2024)
Gustavsson, Linda
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716507
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716507
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin tekijän omaan tarpeeseen, ja sen aiheena oli luoda sisältömarkkinointisuunnitelma Fynda by Linda Instagram-tilille, jossa yhdistyy tekijän kiinnostus kiertotaloutta kohtaan, aiemmissa opinnoissa ja työelämässä opitun materiaalituntemuksen ja vaatehuollon taidot, sekä nykyiset visuaalisen markkinoinnin opinnot.
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä sisältömarkkinointiin ja sosiaaliseen mediaan, etenkin Instagramiin, sekä luoda SOSTAC-mallin avulla sisältömarkkinointisuunnitelma Fynda by Linda Instagram-tilille, minkä avulla tekijä voi perustaa itselleen Instagram-tilin.
Digitalisoinnin ja sosiaalisen median kehityksen johdosta myös markkinoinnin muotoja on pitänyt päivittää. Sisältömarkkinointi on moderni markkinoinnin muoto, jonka tavoitteena on luoda arvoa omalle kohderyhmälle keskittymällä sen mielenkiinnonkohteisiin, ja selvittämällä mitkä asiat vaikuttavat asiakkaan valintoihin.
Markkinointi on todella laaja aihealue, siksi tässä työssä päätettiin perehtyä ensin sisältömarkkinointiin, käydä läpi mitä on digimarkkinointi ja sosiaalinen media, sekä mitkä eri kanavat voisivat sopia Fynda by Lindan kaltaiselle tilille. Työssä ei syvennytty tarkemmin henkilöbrändäykseen, vaikka strateginen suunnitelma kulkee monesti käsikädessä tämän aiheen kanssa.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriasta, valmiista produktista ja pohdinnasta. Työn teoriaosuus käsittelee digimarkkinointia, sosiaalista media, sisältömarkkinointia ja -strategiaa, sekä sisältömarkkinointisuunnittelua. Lopullinen produkti oli sisältömarkkinointisuunnitelma Fynda by Linda Instagram-tilille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä sisältömarkkinointiin ja sosiaaliseen mediaan, etenkin Instagramiin, sekä luoda SOSTAC-mallin avulla sisältömarkkinointisuunnitelma Fynda by Linda Instagram-tilille, minkä avulla tekijä voi perustaa itselleen Instagram-tilin.
Digitalisoinnin ja sosiaalisen median kehityksen johdosta myös markkinoinnin muotoja on pitänyt päivittää. Sisältömarkkinointi on moderni markkinoinnin muoto, jonka tavoitteena on luoda arvoa omalle kohderyhmälle keskittymällä sen mielenkiinnonkohteisiin, ja selvittämällä mitkä asiat vaikuttavat asiakkaan valintoihin.
Markkinointi on todella laaja aihealue, siksi tässä työssä päätettiin perehtyä ensin sisältömarkkinointiin, käydä läpi mitä on digimarkkinointi ja sosiaalinen media, sekä mitkä eri kanavat voisivat sopia Fynda by Lindan kaltaiselle tilille. Työssä ei syvennytty tarkemmin henkilöbrändäykseen, vaikka strateginen suunnitelma kulkee monesti käsikädessä tämän aiheen kanssa.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriasta, valmiista produktista ja pohdinnasta. Työn teoriaosuus käsittelee digimarkkinointia, sosiaalista media, sisältömarkkinointia ja -strategiaa, sekä sisältömarkkinointisuunnittelua. Lopullinen produkti oli sisältömarkkinointisuunnitelma Fynda by Linda Instagram-tilille.