Korulinkin markkinointisuunnitelma
Tervamo, Niklas (2024)
Tervamo, Niklas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716294
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716294
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin Korulinkki nimiselle suomalaiselle verkkokaupalle markkinointisuunnitelma yrityksen digitaaliseen markkinointiin. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli luoda kiireiselle yrittäjälle helposti hyödynnettävä markkinointisuunnitelma, jota noudattaa yrityksen markkinoinnissa ja tällä kasvattaa yrityksen tunnettavuutta ja sitouttaa nykyisiä asiakkaita.
Opinnäytetyön toteutustapa oli toiminnallinen ja markkinointisuunnitelmassa käytiin sen jokaisessa osa-alueessa ensin läpi aiheen teoria tutkituista tieteellisistä lähteistä, jonka jälkeen tätä tietoa hyödynnettiin Korulinkin markkinointitoimien suunnittelussa. Markkinointisuunnitelmassa hyödynnettiin teoreettisten lähteiden lisäksi vuonna 2021 tehtyä asiakastyytyväisyyskyselyä, joka oli tehty Korulinkin verkkokaupan asiakkaille sekä toimeksiantajan kommentteja.
Opinnäytetyössä tehtiin valmis markkinointisuunnitelma, joka pitää sisällään niin yksityiskohtaisia, kuin myös laajempia ohjeita yrityksen markkinoinnin eri osa-alueisiin, yrityksen lähtökohta-analyysit sekä markkinoinnin vuosikellon. Opinnäytetyön tutkimuskysymys oli miten tehdä ajankohtainen pienverkkokaupan markkinointisuunnitelma.
Opinnäytetyön toteutustapa oli toiminnallinen ja markkinointisuunnitelmassa käytiin sen jokaisessa osa-alueessa ensin läpi aiheen teoria tutkituista tieteellisistä lähteistä, jonka jälkeen tätä tietoa hyödynnettiin Korulinkin markkinointitoimien suunnittelussa. Markkinointisuunnitelmassa hyödynnettiin teoreettisten lähteiden lisäksi vuonna 2021 tehtyä asiakastyytyväisyyskyselyä, joka oli tehty Korulinkin verkkokaupan asiakkaille sekä toimeksiantajan kommentteja.
Opinnäytetyössä tehtiin valmis markkinointisuunnitelma, joka pitää sisällään niin yksityiskohtaisia, kuin myös laajempia ohjeita yrityksen markkinoinnin eri osa-alueisiin, yrityksen lähtökohta-analyysit sekä markkinoinnin vuosikellon. Opinnäytetyön tutkimuskysymys oli miten tehdä ajankohtainen pienverkkokaupan markkinointisuunnitelma.