Social Media Marketing as a Retailer
Kuuttinen, Jannike (2024)
Kuuttinen, Jannike
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716468
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716468
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on tullut jälleenmyyjälle yhä tärkeämpi työkalu, koska sosiaalinen media on yhä suurempi ja tärkeämpi yhteiskunnassa. Suuri osa yrityksistä käyttää nykyään sosiaalista mediaa työkaluna tuotteidensa ja palveluidensa markkinointia varten, koska yhä useammat ihmiset tekevät ostopäätöksensä sen perusteella, mitä he ovat nähneet mainostettavan sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mikä markkinointimenetelmä Instagramissa on tehokkain käyttää jälleenmyyjänä. Kuinka jälleenmyyjänä voi rakentaa vakaa verkosto Instagramissa, kuinka löytää kohderyhmänsä sekä uusia potentiaalisia asiakkaita Instagramin avulla.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta osasta, joka sisältää tietoa sosiaalisen median markkinointistrategioista, tietoa erilaisista tilastoista joita voi mitata Instagramissa, tietoa kohderyhmän löytämisestä ja markkinointisuunnitelman tekemisestä. Opinnäytetyön toinen osa koostuu tutkimuksesta, missä Instagram-tililläni julkaisin erilaista sisältöä ja markkinoin eri tavoin myymiäni tuotteita, nähdäkseni mikä tapa toimii parhaiten Instagram-käyttäjien kanssa. Instagramtutkimuksessa, jaetun sisällön joukossa, analysoitiin muun muassa sitä, mikä formaatti, mihin aikaan ja minkä tyyppinen sisältö joka antoi parhaat tulokset esimerkiksi eniten vuorovaikutuksia ja suurin kattavuus.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että kannattaa jakaa sisältöä Instagramiin säännöllisesti, jotta kattavuus ja sisällön vuorovaikutus kasvaa, mutta ei saa unohtaa olla sosiaalinen ja olla vuorovaikutuksessa muiden Instagram-käyttäjien kanssa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, mikä markkinointimenetelmä Instagramissa on tehokkain käyttää jälleenmyyjänä. Kuinka jälleenmyyjänä voi rakentaa vakaa verkosto Instagramissa, kuinka löytää kohderyhmänsä sekä uusia potentiaalisia asiakkaita Instagramin avulla.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta osasta, joka sisältää tietoa sosiaalisen median markkinointistrategioista, tietoa erilaisista tilastoista joita voi mitata Instagramissa, tietoa kohderyhmän löytämisestä ja markkinointisuunnitelman tekemisestä. Opinnäytetyön toinen osa koostuu tutkimuksesta, missä Instagram-tililläni julkaisin erilaista sisältöä ja markkinoin eri tavoin myymiäni tuotteita, nähdäkseni mikä tapa toimii parhaiten Instagram-käyttäjien kanssa. Instagramtutkimuksessa, jaetun sisällön joukossa, analysoitiin muun muassa sitä, mikä formaatti, mihin aikaan ja minkä tyyppinen sisältö joka antoi parhaat tulokset esimerkiksi eniten vuorovaikutuksia ja suurin kattavuus.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että kannattaa jakaa sisältöä Instagramiin säännöllisesti, jotta kattavuus ja sisällön vuorovaikutus kasvaa, mutta ei saa unohtaa olla sosiaalinen ja olla vuorovaikutuksessa muiden Instagram-käyttäjien kanssa.