Asiakas- ja palveluohjauksen moniammatillisen yhteistyön yhteystiedot-käsikirja Satakunnan hyvinvointialueella
Seikola, Reetta (2024)
Seikola, Reetta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716572
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716572
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Satakunnan hyvinvointialueen asiakas- ja palveluohjaukseen sähköinen käsikirja, josta löydetään vaivattomasti työn tekemiseen tarvittavien yhteistyötahojen yhteystiedot.
Tämä opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tuotoksena käsikirja yhteystiedoista syntyi. Työni tarkoituksena on saada asiakkaille oikeat yhteystiedot sekä helpottaa asiakas- ja palveluohjauksen työntekijöiden työtä. Moniammatillinen yhteistyö on avainasemassa asiakas- ja palveluohjauksessa. Asiakkaan oikean palvelupolun saamiseksi pitää olla yhteydessä oikeisiin yhteistyötahoihin ja tämä käsikirja antaa oikeat yhteystiedot nopeasti. Työn sujuvuuden merkitys on isossa osassa työn laadullisuudessa sekä työntekijän työhyvinvoinnissa. Käsikirjasta löytyy yhteystietoja myös annettavaksi asiakkaille. Tietojen turha etsiminen useista paikoista helpottaa työntekoa. Myös oikeiden tietojen löytyminen sujuvoittaa asiakkaan palvelua sekä sujuvoittaa työn tekemistä.
Kirjalliseen raporttiin sisältyy teoriaa asiakas- ja palveluohjauksesta, moniammatillisesta yhteistyöstä sekä työn sujuvuuden merkityksestä. Raporttiin kuuluu myös työn tekemisen seurantaa sekä arviointia.
Työni on julkinen, lukuun ottamatta työn tuloksena tehtyä asiakas- ja palveluohjauksen käsikirjaa, joka sisältää yhteistyötahojen yhteystiedot. Se pitää sisällään tietoja, jotka ovat vain ammattilaisille tarkoitettuja.
Käsikirjaa koskeva palaute yhteistyötaholta oli positiivista. Palautteen perusteella yhteistietojen käsikirja onnistui. Yhteistyö Satakunnan hyvinvointialueen asiakasohjauksen esihenkilön ja henkilökunnan sekä palveluohjauksen henkilökunnan kanssa sujui erittäin hyvin.
Tämä opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tuotoksena käsikirja yhteystiedoista syntyi. Työni tarkoituksena on saada asiakkaille oikeat yhteystiedot sekä helpottaa asiakas- ja palveluohjauksen työntekijöiden työtä. Moniammatillinen yhteistyö on avainasemassa asiakas- ja palveluohjauksessa. Asiakkaan oikean palvelupolun saamiseksi pitää olla yhteydessä oikeisiin yhteistyötahoihin ja tämä käsikirja antaa oikeat yhteystiedot nopeasti. Työn sujuvuuden merkitys on isossa osassa työn laadullisuudessa sekä työntekijän työhyvinvoinnissa. Käsikirjasta löytyy yhteystietoja myös annettavaksi asiakkaille. Tietojen turha etsiminen useista paikoista helpottaa työntekoa. Myös oikeiden tietojen löytyminen sujuvoittaa asiakkaan palvelua sekä sujuvoittaa työn tekemistä.
Kirjalliseen raporttiin sisältyy teoriaa asiakas- ja palveluohjauksesta, moniammatillisesta yhteistyöstä sekä työn sujuvuuden merkityksestä. Raporttiin kuuluu myös työn tekemisen seurantaa sekä arviointia.
Työni on julkinen, lukuun ottamatta työn tuloksena tehtyä asiakas- ja palveluohjauksen käsikirjaa, joka sisältää yhteistyötahojen yhteystiedot. Se pitää sisällään tietoja, jotka ovat vain ammattilaisille tarkoitettuja.
Käsikirjaa koskeva palaute yhteistyötaholta oli positiivista. Palautteen perusteella yhteistietojen käsikirja onnistui. Yhteistyö Satakunnan hyvinvointialueen asiakasohjauksen esihenkilön ja henkilökunnan sekä palveluohjauksen henkilökunnan kanssa sujui erittäin hyvin.