Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen urheiluseuran markkinoinnissa

Häyrinen, Iida (2024)

 
Avaa tiedosto
ONT_Häyrinen_Iida(3).pdf (804.6Kt)
Lataukset: 


Häyrinen, Iida
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052817042
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee sosiaalisen median hyödyntämistä urheiluseuran markkinoinnissa. Työn toimeksiantajana oli lentopalloseura Hurrikaani Loimaa, joka pelaa mestaruusliigaa Suomessa. Työn tavoitteena oli löytää kehittämistoimenpiteitä toimeksiantajan sosiaalisen median kanaviin niin, että
markkinointiviestintää saataisiin enemmän hyödynnettyä. Tutkimuskysymyksiä
oli kolme: Mitä sosiaalisessa medialla tavoitellaan Hurrikaanissa, millaisia
markkinoinnin kohderyhmiä seuralla on ja missä kanavissa sekä millaisella sisällöllä kohderyhmät voidaan tavoittaa? Kehittämis- ja toimenpidesuositukset
kohdistuivat Hurrikaanilla käytössä oleviin kanaviin.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee sosiaalisen median markkinointia sekä
sisältömarkkinointia. Sosiaalisen median markkinoinnin teorialukuihin kuuluvat
sosiaalisen median keskeiset käsitteet, vyöhykkeet, kanavat ja nonprofit-organisaatio sosiaalisessa mediassa. Sisältömarkkinointi keskittyy sisältömarkkinoinnin keskeisiin käsitteisiin, kohderyhmiin, tavoitteisiin, sisältöihin ja sanomiin, julkaisusuunnitelmaan sekä analysointiin ja mittaamiseen.
Tutkimukseen valikoitui kaksi laadullisen tutkimuksen menetelmää: teemahaastattelut ja vertailuanalyysi eli benchmarking. Vertailuanalyysissa vertailtiin
Hurrikaanin Facebook-, Instagra-, YouTube- ja TikTok-kanavia kahden muun
urheiluseuran kanaviin.
Tutkimustulosten perusteella saatiin luotua selkeitä toimenpidesuosituksia ja
kehitysideoita Hurrikaanin sosiaalisen median markkinoinnin kehittämiseksi.
Kehittämisehdotukset ovat luotu yleisesti sekä kanavoittain. Näiden toimenpidesuosituksien avulla Hurrikaani pystyy kehittämään omaa sosiaalista mediaansa.
 
This thesis deals with the use of social media in the marketing of a sports
club. The client of the thesis was the volleyball club Hurrikaani Loimaa, which
plays in the Finnish Champions League. The aim of the thesis was to find development measures for the client's social media channels so that marketing
communications could be used more effectively. The research questions were
threefold: what is the goal of social media in Hurrikaani, what kind of marketing target groups does the club have and where, and with what kind of content
can the target groups be reached? The recommendations for development
and action focused on the channels used by Hurrikaani.
The theoretical part of the thesis deals with social media marketing and content marketing. The theoretical chapters of social media marketing include the
key concepts of social media, zones, channels and nonprofit organization in
social media. Content marketing focuses on the key concepts of content marketing, target audiences, objectives, content and messaging, publishing plan,
and analysis and measurement.
Two qualitative research methods were selected for the study: thematic interviews and benchmarking. The benchmarking analysis compared Hurrikaani's
Facebook, Instagram, YouTube and TikTok channels with those of two other
sports clubs.
Based on the results of the research, clear recommendations for action and
development ideas for the enhancement of Hurrikaani's social media marketing were created. The suggestions for development have been created in general and by channel. These recommendations will enable Hurrikaani to develop its own social media.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste