Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Koira-alan yrityksen kierrätyspalvelun ja sen markkinoinnin kehittäminen

Hyytiäinen, Essi (2024)

 
Avaa tiedosto
Hyytiainen_Essi.pdf (2.978Mt)
Lataukset: 


Hyytiäinen, Essi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917541
Tiivistelmä
Tavoitteena tässä opinnäytetyössä oli selvittää, kuinka RePomppa-kierrätyspalvelua ja sen markkinointia voidaan kehittää. Työn tutkimusongelmia olivat seuraavat: millainen on kierrätyspalvelun potentiaalinen kohderyhmä, miten RePomppa-kierrätyspalvelulla voidaan tuottaa arvoa asiakkaille ja miten RePomppa-palvelua ja sen markkinointia voidaan kehittää? Työn lopputuloksena syntyi kehittämisehdotuksia kierrätyspalvelun ja markkinoinnin kehittämiseen sekä kyselytutkimuksen perusteella tehdyt asiakasprofiilit kierrätyspalveluun.

Työn tutkimuksellinen lähestymistapa oli tapaustutkimus. Tutkimusaineisto kerättiin määrällistä ja laadullista ainestonkeruumenetelmää käyttäen. Määrällisenä tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä, joka toteutettiin Webropolin avulla. Laadullisena menetelmänä käytettiin benchmarkingia eli vertailuanalyysiä, jossa vertailtiin toimeksiantajan verkkosivua neljän muun vastuullisuudestaan tunnetun vaatealan yrityksen verkkosivuihin.

Kyselyllä selvitettiin vastaajien mielipiteitä kierrätyspalvelusta ja siihen liittyvästä markkinoinnista. Kyselyn tulosten perusteella selvisi, että kyseinen palvelu oli useille vielä tuntematon, mutta suurin osa vastaajista suhtautui palveluun positiivisesti. Vastaajien ehdotusten perusteella kierrätyspalvelun markkinointia tulisi lisätä sosiaalisessa mediassa sekä yrityksen verkkosivuilla.

Benchmarkingin ja kyselyn tulokset tukivat toisiaan. Vertailututkimuksen osalta pidettiin tarpeellisena vaatteiden korjauspalvelun lisäämistä kierrätyspalveluun tukemaan kestävää kehitystä.

Toimeksiantaja voi hyödyntää kehittämisehdotukset haluamallaan tavalla joko kerralla tai pienemmissä osissa. Toimeksiantaja voi myös uusia päivitetyn kyselyn lähitulevaisuudessa, jotta nähdään, ovatko toimenpiteet tuottaneet oikeanlaista tulosta.


Asiasanat: kohderyhmät, sisältömarkkinointi, kierrätyspalvelu, kysely, benchmarking
 
The objective of this thesis was to find out how the RePomppa recycling service and its marketing can be developed. The thesis had three research problems: what is the potential target group of the recycling service, how the recycling service can generate value for the customers and how the service and its marketing can be developed. As a result of this thesis development proposals were created for the recycling service and marketing, as well as a customer profile for the recycling service based on a survey.

The work research was a case study and the data was collected both using quantitative and qualitative methods. The quantitative research method was online survey which was done using Webropol. Benchmarking comparative analysis, was used as a qualitative method. The principal`s website was compared with four other companies websites. The companies selected for comparison were known for their responsibility and clothing industry.

The survey indicated the respondents` awareness of the recycling service, their attitude towards the recycling service and its marketing. The results of the online survey indicate that the principal`s company`s recycling service was unknown. The majority of respondents had a positive attitude towards the service. Based on the respondents` suggestions marketing had to be increased for the recycling service on social media and the company`s website.

The principal can utilise the development proposals at once or in stages to develop the recycling service. The principal can also renew the updated survey in the near future to see if proposals have produced the right kind of result.


Keywords: target groups, content marketing, recycling service, online survey, benchmarking
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste