The Impact of Microtransactions on Consumer Behaviour in Free-to-play Video Games
Kakko, Karim (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917850
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917850
Tiivistelmä
This study examines the impact of microtransactions on consumer behaviour in free-to-play video games. The primary objective was to understand how microtransactions influence player’s attitudes, spending behaviour, and overall satisfaction with the gaming experience. The research combined survey data and interviews with gamers and industry expert to gather comprehensive insights. The study involved both quantitative and qualitative methods. Surveys were conducted to collect numerical data on gaming habits, spending patterns, and views on microtransactions. Additionally, in-depth interviews with a seasoned gamer provided qualitative insights into personal experiences and perceptions of microtransactions.
The findings indicate that most players frequently engage with free-to-play games and utilize microtransactions. Motivations for purchases include enhancing the gaming experience, social influence, and impulsive buying. Despite their popularity, microtransactions raise significant ethical concerns, such as exploitative pricing and gambling-like mechanisms targeting vulnerable players.
Future research should address the current study's limitations by expanding the sample size and diversity. Incorporating objective data collection methods and exploring the long-term effects of microtransactions across different cultures and gaming platforms. Tämä tutkimus tarkastelee mikrotransaktioiden vaikutusta kuluttajakäyttäytymiseen ilmaiseksi pelattavissa videopeleissä. Tutkimuksen päätavoitteena oli ymmärtää, miten mikrotransaktiot vaikuttavat pelaajien asenteisiin, ostokäyttäytymiseen ja yleiseen tyytyväisyyteen pelikokemuksesta. Tutkimus yhdisti kyselytutkimuksia ja haastatteluja pelaajien ja alan
asiantuntijoiden kanssa saadakseen kattavan käsityksen aiheesta.
Tutkimuksessa käytettiin sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia menetelmiä. Kyselyillä kerättiin
numeerista tietoa pelitavoista, ostokäyttäytymisistä ja näkemyksistä mikrotransaktioita kohtaan. Lisäksi kokeneiden pelaajien syvälliset haastattelut tarjosivat laadullista tietoa heidän henkilökohtaisista kokemuksistaan ja näkemyksistään mikrotransaktioista.
Tulokset osoittavat, että suurin osa pelaajista pelaa säännöllisesti ilmaispelejä ja käyttää mikrotransaktioita. Ostomotiiveihin kuuluivat pelikokemuksen parantaminen, sosiaalinen paine ja impulsiiviset ostokset. Suosiosta huolimatta mikrotransaktiot herättävät merkittäviä eettisiä huolenaiheita, kuten hyväksikäyttävää hinnoittelua ja uhkapelimäisiä mekanismeja, jotka voivat kohdistua haavoittuviin pelaajiin. Tulevissa tutkimuksissa tulisi käsitellä nykyisen tutkimuksen rajoituksia laajentamalla otoskokoa ja lisäämällä monimuotoisuutta. Lisäksi olisi tärkeää käyttää objektiivisia tiedonkeruumenetelmiä ja tutkia mikrotransaktioiden pitkäaikaisia vaikutuksia eri kulttuureissa ja pelialustoilla.
The findings indicate that most players frequently engage with free-to-play games and utilize microtransactions. Motivations for purchases include enhancing the gaming experience, social influence, and impulsive buying. Despite their popularity, microtransactions raise significant ethical concerns, such as exploitative pricing and gambling-like mechanisms targeting vulnerable players.
Future research should address the current study's limitations by expanding the sample size and diversity. Incorporating objective data collection methods and exploring the long-term effects of microtransactions across different cultures and gaming platforms.
asiantuntijoiden kanssa saadakseen kattavan käsityksen aiheesta.
Tutkimuksessa käytettiin sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia menetelmiä. Kyselyillä kerättiin
numeerista tietoa pelitavoista, ostokäyttäytymisistä ja näkemyksistä mikrotransaktioita kohtaan. Lisäksi kokeneiden pelaajien syvälliset haastattelut tarjosivat laadullista tietoa heidän henkilökohtaisista kokemuksistaan ja näkemyksistään mikrotransaktioista.
Tulokset osoittavat, että suurin osa pelaajista pelaa säännöllisesti ilmaispelejä ja käyttää mikrotransaktioita. Ostomotiiveihin kuuluivat pelikokemuksen parantaminen, sosiaalinen paine ja impulsiiviset ostokset. Suosiosta huolimatta mikrotransaktiot herättävät merkittäviä eettisiä huolenaiheita, kuten hyväksikäyttävää hinnoittelua ja uhkapelimäisiä mekanismeja, jotka voivat kohdistua haavoittuviin pelaajiin. Tulevissa tutkimuksissa tulisi käsitellä nykyisen tutkimuksen rajoituksia laajentamalla otoskokoa ja lisäämällä monimuotoisuutta. Lisäksi olisi tärkeää käyttää objektiivisia tiedonkeruumenetelmiä ja tutkia mikrotransaktioiden pitkäaikaisia vaikutuksia eri kulttuureissa ja pelialustoilla.