IT-harjoittelija ammattikorkeakoulun help deskissä
Halt, Jana (2024)
Halt, Jana
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052918105
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052918105
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurataan opiskelijan ammatillista kasvua ja kehi-tystä. Opiskelija kuvaa arkeaan IT-harjoittelijana 18.3. – 17.5.2024 välisenä aikana ja hänen työ-paikkanaan on Pasilan kampuksen IT-help desk, joka on osana elinkaari- ja käyttäjäpalveluiden tiimiä. Opiskelijan työtehtäviin kuuluvat asiakkaiden IT-haasteiden ratkominen niin etänä kuin kasvotusten.
Haaga-Heliassa opiskelee yli 11 000 opiskelijaa ja työskentelee yli 700 henkilöstön jäsentä. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu toimii viidellä kampuksella. Opiskelija työskentelee pääsääntöi-sesti Pasilan kampuksella, mutta käy 1–2 kuukauden välein myös Vierumäen kampuksella.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, lähtötilanteen kuvauksesta, päiväkirjamerkinnöistä ja viikko-analyyseistä, sekä loppupohdinnasta. Opiskelija tarkastelee omaa kehittymistään opinnäytetyön alussa asetettuihin tavoitteisiin peilaten. Opinnäytetyön seurantajaksolle on asetettu kolme kes-keistä ammatillisen kehittymisen tavoitetta, joita seurataan päiväkirjamerkintöjen ja viikkoanalyy-seissa. Kasvua on tapahtunut kaikkien asetettujen tavoitteiden osalta. Pohdinnassa opiskelija käy läpi ammatillista kehittymistään kokonaisuutena, toteaa oppineensa paljon uusia asioita ja saa-neensa uusia keinoja ja toimintatapoja tuleva IT-alan työuraa varten.
Haaga-Heliassa opiskelee yli 11 000 opiskelijaa ja työskentelee yli 700 henkilöstön jäsentä. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu toimii viidellä kampuksella. Opiskelija työskentelee pääsääntöi-sesti Pasilan kampuksella, mutta käy 1–2 kuukauden välein myös Vierumäen kampuksella.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, lähtötilanteen kuvauksesta, päiväkirjamerkinnöistä ja viikko-analyyseistä, sekä loppupohdinnasta. Opiskelija tarkastelee omaa kehittymistään opinnäytetyön alussa asetettuihin tavoitteisiin peilaten. Opinnäytetyön seurantajaksolle on asetettu kolme kes-keistä ammatillisen kehittymisen tavoitetta, joita seurataan päiväkirjamerkintöjen ja viikkoanalyy-seissa. Kasvua on tapahtunut kaikkien asetettujen tavoitteiden osalta. Pohdinnassa opiskelija käy läpi ammatillista kehittymistään kokonaisuutena, toteaa oppineensa paljon uusia asioita ja saa-neensa uusia keinoja ja toimintatapoja tuleva IT-alan työuraa varten.