Liikematkustamisen palveluiden kehittäminen Supercell Oy:ssä
Vierikko, Kati (2024)
Vierikko, Kati
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018389
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018389
Tiivistelmä
Supercell Oy:ssä matkustetaan paljon. Tällä hetkellä hallintotiimi varaa kaikkien Helsingin työntekijöiden matkat ja toimintatapa vie paljon resursseja. Matkanvarauspyynnöt tulevat usein viime hetkellä ja muutoksia jo varattuihin matkoihin tehdään paljon. Toimintatapa estää usein hallintotiimin oman työn priorisoinnin ja suunnittelun sekä vie turhaa aikaa, kun varauskeskustelua käydään sekä matkustajan, matkatoimiston, että matkanvaraajan kesken. Supercell Oy:n henkilöstömäärä on kasvanut paljon viime vuoden aikana ja kasvu jatkuu, joten on tärkeää tarkistaa matkustamisen ohjeita ja prosesseja, jotta ne toimivat suuremmallakin henkilöstömäärällä.
Tavoitteena on selvittää Supercell Oy:n liikematkustajien kokemuksia ja niiden keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat työntekijöiden matkustamisen kokemuksiin. Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa miten matkustamisen johtamista ja prosesseja sekä matkustavan työntekijän työhyvinvointia ja kokemuksia voitaisiin parantaa työntekijäymmärryksen kautta.
Tämä opinnäytetyö on osa isompaa kehittämiskokonaisuutta, jolla pyritään takaamaan yrityksen vastuullinen ja kustannustehokas liikematkustaminen. Tässä opinnäytetyössä keskitytään nyt kuitenkin matkustajakokemukseen ja selvittämään työntekijöiden kokemuksia, jotta voidaan edetä kohti isompaa kehittämiskokonaisuutta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on matkustuskokemusten ja keskeisten tekijöiden kautta järkevöittää yrityksen matkustamiseen ja matkavarausprosessiin käytettyjä resursseja sekä työntekijäymmärryksen kautta saada parannettua työntekijöiden työhyvinvointia. Supercell Oy:ssä keskitytään erityisesti tällä hetkellä järkevöittämään, tehostamaan ja automatisoimaan erilaisia toimintoja, joten tämän vuoksi tämä tutkimus sekä koko kehitysprojekti on ajankohtainen. Yritys hyötyy tutkimustuloksista niin, että tulosten kautta matkustamisen johtamista ja tapaa voidaan kehittää suuntaan, josta hyötyvät sekä yritys, että matkustajat. Tarkoitus on parantaa liikematkustamisen johtamista, työntekijäkokemusta, matkustajien työhyvinvointia, vastuullisuutta sekä kustannustehokkuutta.
Tavoitteena on selvittää Supercell Oy:n liikematkustajien kokemuksia ja niiden keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat työntekijöiden matkustamisen kokemuksiin. Opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa miten matkustamisen johtamista ja prosesseja sekä matkustavan työntekijän työhyvinvointia ja kokemuksia voitaisiin parantaa työntekijäymmärryksen kautta.
Tämä opinnäytetyö on osa isompaa kehittämiskokonaisuutta, jolla pyritään takaamaan yrityksen vastuullinen ja kustannustehokas liikematkustaminen. Tässä opinnäytetyössä keskitytään nyt kuitenkin matkustajakokemukseen ja selvittämään työntekijöiden kokemuksia, jotta voidaan edetä kohti isompaa kehittämiskokonaisuutta.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on matkustuskokemusten ja keskeisten tekijöiden kautta järkevöittää yrityksen matkustamiseen ja matkavarausprosessiin käytettyjä resursseja sekä työntekijäymmärryksen kautta saada parannettua työntekijöiden työhyvinvointia. Supercell Oy:ssä keskitytään erityisesti tällä hetkellä järkevöittämään, tehostamaan ja automatisoimaan erilaisia toimintoja, joten tämän vuoksi tämä tutkimus sekä koko kehitysprojekti on ajankohtainen. Yritys hyötyy tutkimustuloksista niin, että tulosten kautta matkustamisen johtamista ja tapaa voidaan kehittää suuntaan, josta hyötyvät sekä yritys, että matkustajat. Tarkoitus on parantaa liikematkustamisen johtamista, työntekijäkokemusta, matkustajien työhyvinvointia, vastuullisuutta sekä kustannustehokkuutta.