Sosiaalisen median markkinointikatsaus : Jaguars Spirit Athletes Ry
Takala, Asta (2024)
Takala, Asta
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018706
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018706
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on oleellinen osa nykypäivän toimintaa ja markkinointia. Tutkimuksella selvitettiin Jaguars Spirit Athletes urheiluseuran jäsenten ajatuksia seuran sosiaalisen median sisällöstä ja käytöstä. Haluttiin tietää, miten sosiaalisen median kanavia voisi hyödyntää markkinoinnissa sekä mitkä sosiaalisen median kanavat ja sisällöt ovat eri ikäisille urheiluseuran jäsenille tärkeitä.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena verkkokyselyn avulla, johon vastasi 114 henkilöä. Kysely oli suunnattu urheiluseuran jäsenille. Työn tarkoituksena on saada kattava sosiaalisen median katsaus seuran sosiaalisesta mediasta, jonka pohjalta seura voi tarvittaessa luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelman tulevaisuudessa.
Facebook ja Instagram koettiin tärkeimpinä alustoina, ja vastaajat toivoivat erityisesti lajivideoita sekä joukkue-esittelyjä. Sosiaalinen media ja sen päivittäminen ovat selkeästi tärkeitä urheiluseuralle. Urheiluseuran kannattaa ajoittain selvittää jäseniltään ja yhteistyökumppaneiltaan millaisista sisällöistä he ovat kiinnostuneita. Urheiluseuran kannattaa nimetä tai jopa palkata joku vastaamaan seuran sosiaalisen median sisällöntuotannosta, jotta se tukee seuran toimintaa.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena verkkokyselyn avulla, johon vastasi 114 henkilöä. Kysely oli suunnattu urheiluseuran jäsenille. Työn tarkoituksena on saada kattava sosiaalisen median katsaus seuran sosiaalisesta mediasta, jonka pohjalta seura voi tarvittaessa luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelman tulevaisuudessa.
Facebook ja Instagram koettiin tärkeimpinä alustoina, ja vastaajat toivoivat erityisesti lajivideoita sekä joukkue-esittelyjä. Sosiaalinen media ja sen päivittäminen ovat selkeästi tärkeitä urheiluseuralle. Urheiluseuran kannattaa ajoittain selvittää jäseniltään ja yhteistyökumppaneiltaan millaisista sisällöistä he ovat kiinnostuneita. Urheiluseuran kannattaa nimetä tai jopa palkata joku vastaamaan seuran sosiaalisen median sisällöntuotannosta, jotta se tukee seuran toimintaa.