Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen : case: Kaerlan Kumi
Jansson, Maria; Reijonen, Roosa (2024)
Jansson, Maria
Reijonen, Roosa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018807
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018807
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi ottaa yhä enemmän jalansijaa markkinoinnissa, joten siihen kannattaa panostaa. Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalisen markkinoinnin kehittämistä toimeksiantajayrityksessä, Kaerlan Kumissa. Tavoitteena oli selvittää, miten kyseinen yritys voi kehittää digitaalista markkinointiaan erityisesti painottuen sosiaaliseen mediaan.
Työ toteutettiin pääasiassa hyödyntäen ajankohtaista digilähteistä kerättyä tietoa sekä havainnoiden kilpailijoiden digitaalisen markkinoinnin toimia. Toimeksiantajayrityksestä sekä kilpailijayrityksistä muodostettiin SWOT-analyysit havainnollistamaan digitaalisen markkinoinnin tilannetta.
Tarkastelun tuloksena saatiin kehittämisehdotuksia, joista muodostettiin käsitekartta, jossa on mainittu keskeiset ideat. Tuloksina nousi esiin esimerkiksi säännöllisen julkaisutahdin, monipuolisen ja inhimillisen sisällön sekä helposti lähestyttävyyden tärkeys. Kaerlan Kumin lisäksi myös muut yritykset, erityisesti rengasliikkeet, voivat hyödyntää tämän opinnäytetyön tuloksia.
Työ toteutettiin pääasiassa hyödyntäen ajankohtaista digilähteistä kerättyä tietoa sekä havainnoiden kilpailijoiden digitaalisen markkinoinnin toimia. Toimeksiantajayrityksestä sekä kilpailijayrityksistä muodostettiin SWOT-analyysit havainnollistamaan digitaalisen markkinoinnin tilannetta.
Tarkastelun tuloksena saatiin kehittämisehdotuksia, joista muodostettiin käsitekartta, jossa on mainittu keskeiset ideat. Tuloksina nousi esiin esimerkiksi säännöllisen julkaisutahdin, monipuolisen ja inhimillisen sisällön sekä helposti lähestyttävyyden tärkeys. Kaerlan Kumin lisäksi myös muut yritykset, erityisesti rengasliikkeet, voivat hyödyntää tämän opinnäytetyön tuloksia.