Virtuaalinen Tuotanto : 3D ohjelmien hyödyntäminen lyhytelokuvissa
Pitkänen, Iikka (2024)
Pitkänen, Iikka
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018840
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018840
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni vertailen aiempia töitä nyt käynnissä olevien töiden kanssa. Tutkin omaa työskentelyäni kriittisesti selvittämällä missä olisin voinut tehdä toisin, ja mitkä olivat itselleni oppimisen kannalta oivaltavia hetkiä eri tuotannon vaiheissa. Lähestyn vertailua menneessä, nykyisessä ja tulevassa muodossa. Lähestymällä tällä tapaa pystyn selkeämmin avaamaan omaa ajatteluani sekä tuotannon prosessia. Tapausesimerkkeinä toimii omat lyhytelokuvani ”Ain’t that a kick in the head”, ”Mission to Gumbar” sekä ”Alone”
Perehtymällä kriittisesti omaan työskentelyyn olen huomannut, että itselläni on tarve toteuttaa suuria kokonaisuuksia. Omat haasteet sijaitsevat aiheen typistämisestä sen keskeisimpiin muotoihin. Typistämällä omat ideani keskeisimpiin asioihin olen onnistunut luomaan itselleni toimivan ”work flow”:n, jota seuraamalla saan tuotannon valmiiksi sellaisina, että voin itse olla tyytyväinen omaan työhön.
Tässä opinnäytetyössä puran ne hetket missä menin väärään suuntaan. Avaan myös teoriaa lähemmin nykyisistä projekteista osoittaakseni ymmärrykseni ja osaamiseni aiheen ympärillä. Kerron myös teoriaa 3D-työskentelyn taustalla.
Perehtymällä kriittisesti omaan työskentelyyn olen huomannut, että itselläni on tarve toteuttaa suuria kokonaisuuksia. Omat haasteet sijaitsevat aiheen typistämisestä sen keskeisimpiin muotoihin. Typistämällä omat ideani keskeisimpiin asioihin olen onnistunut luomaan itselleni toimivan ”work flow”:n, jota seuraamalla saan tuotannon valmiiksi sellaisina, että voin itse olla tyytyväinen omaan työhön.
Tässä opinnäytetyössä puran ne hetket missä menin väärään suuntaan. Avaan myös teoriaa lähemmin nykyisistä projekteista osoittaakseni ymmärrykseni ja osaamiseni aiheen ympärillä. Kerron myös teoriaa 3D-työskentelyn taustalla.