Google Ads -mainontasuunnitelma yritykselle Kiinko
Larsen, Noora (2024)
Larsen, Noora
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053118993
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053118993
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa toimeksiantajalle Google Ads -mainontasuunnitelma, jonka avulla toimeksiantaja voi lähteä toteuttamaan hakusanamainontaa. Toimeksiantajana toimii kiinteistö- ja rakennusalan koulutuksia tarjoava yritys Kiinko. Kiinko on asiakkaiden keskuudessa arvostettu koulutuskumppani, joka tarjoaa ammattitutkintoja, pätevyyksiä sekä lisä- ja täydennyskouluttautumismahdollisuuksia kahdeksalta eri osaamisalalta.
Opinnäytetyö on rajattu hakusanamainontaan sekä Googleen hakukonemainonnan alustana, koska se on ylivoimaisesti käytetyin hakukone Suomessa. Hakusanamainonnan tavoitteena on vahvistaa yrityksen markkina-asemaa.
Tietoperusta käsittelee digitaalista mainontaa, hakukonemarkkinointia sekä Googlea hakukonemarkkinoinnin alustana. Hakukonemarkkinointi jakautuu hakukoneoptimointiin sekä hakusanamainontaan. Hakusanamainonnalla tarkoitetaan maksullista mainontaa, joka tapahtuu hakukoneessa. Hakusanamainonta on yritykselle hyödyllinen ja tehokas keino lisätä yrityksen näkyvyyttä, koska lähes jokainen ostotarve lähtee liikkeelle Google-haulla. Google Ads on suosituin hakukonemainonnan alusta, ja sen toiminta perustuu avainsanoihin. Teoriaosuudessa perehdytään Google Adsin perusteisiin sekä hakukampanjoiden ominaispiirteisiin, kuten avainsanoihin ja avainsana-analyysin toteuttamiseen.
Toiminnallinen osuus käsittelee Google Ads -mainontasuunnitelman luomista. Osuudessa kuvataan, kuinka tuotos rakennettiin tietoperustan, haastatteluiden, kilpailija- sekä avainsana-analyysin pohjalta. Lopullisessa tuotoksessa esitellään, mitä koulutustuotteita toimeksiantajan olisi kannattavaa mainostaa ja milloin. Suunnitelmassa kerrotaan avainsana-analyysin avulla luotuja avainsanaehdotuksia sekä annetaan ehdotuksia laskeutumissivuista. Lisäksi suunnitelmaan on kerätty muita tärkeitä huomioita ja kehitysehdotuksia Google-mainontaan liittyen. Suunnitelma on tarkoitettu vain toimeksiantajan käyttöön, eikä sitä ole julkaistu opinnäytetyön liitteenä.
Opinnäytetyö on rajattu hakusanamainontaan sekä Googleen hakukonemainonnan alustana, koska se on ylivoimaisesti käytetyin hakukone Suomessa. Hakusanamainonnan tavoitteena on vahvistaa yrityksen markkina-asemaa.
Tietoperusta käsittelee digitaalista mainontaa, hakukonemarkkinointia sekä Googlea hakukonemarkkinoinnin alustana. Hakukonemarkkinointi jakautuu hakukoneoptimointiin sekä hakusanamainontaan. Hakusanamainonnalla tarkoitetaan maksullista mainontaa, joka tapahtuu hakukoneessa. Hakusanamainonta on yritykselle hyödyllinen ja tehokas keino lisätä yrityksen näkyvyyttä, koska lähes jokainen ostotarve lähtee liikkeelle Google-haulla. Google Ads on suosituin hakukonemainonnan alusta, ja sen toiminta perustuu avainsanoihin. Teoriaosuudessa perehdytään Google Adsin perusteisiin sekä hakukampanjoiden ominaispiirteisiin, kuten avainsanoihin ja avainsana-analyysin toteuttamiseen.
Toiminnallinen osuus käsittelee Google Ads -mainontasuunnitelman luomista. Osuudessa kuvataan, kuinka tuotos rakennettiin tietoperustan, haastatteluiden, kilpailija- sekä avainsana-analyysin pohjalta. Lopullisessa tuotoksessa esitellään, mitä koulutustuotteita toimeksiantajan olisi kannattavaa mainostaa ja milloin. Suunnitelmassa kerrotaan avainsana-analyysin avulla luotuja avainsanaehdotuksia sekä annetaan ehdotuksia laskeutumissivuista. Lisäksi suunnitelmaan on kerätty muita tärkeitä huomioita ja kehitysehdotuksia Google-mainontaan liittyen. Suunnitelma on tarkoitettu vain toimeksiantajan käyttöön, eikä sitä ole julkaistu opinnäytetyön liitteenä.