Henkilöbrändäyksen merkitys työmarkkinoilla
Sihvo, Jessica (2024)
Sihvo, Jessica
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119198
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119198
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tutkitaan myyvän ja erottuvan henkilöbrändin rakentamisen prosessia ja sen merkitystä yksilön uralla. Opinnäytetyön pääteemana keskitytään, miten yksilö luo vahvan ja houkuttelevan brändin itsestään, joka erottuu kilpailijoista ja houkuttelee mahdollisia työnantajia tai asiakkaita.
Opinnäytetyö suoritetaan yksin ja sen tavoitteena on kehittää kokonaisvaltainen ohje henkilöbrändin luomiseen. Opinnäytetyön aikana pyritään ymmärtämään, mitä henkilöbrändin tekijä tuo pöydälle työmarkkinoilla ja miten näitä vahvuuksia voidaan parhaiten tuoda esiin. Lisäksi työssä tarkastellaan henkilöbrändin ylläpitämistä myös työsuhteen alkamisen jälkeen.
Tämä työ koostuu viidestä eri osa-alueesta. Ensimmäiseksi käydään läpi yleisesti, mitä henkilöbrändi ja brändi tarkoittaa. Tämän jälkeen syvennymme henkilöbrändin rakentamisen avaintekijöihin ja kolmantena sen työkaluihin. Neljäntenä käymme läpi ohjeita, miten luoda henkilöbrändi käytännössä. Ja viimeisenä Tutkimme Mikael Kurthin haastattelua henkilöbrändäyksen tärkeydestä työmarkkinoilla. Tutkimus toteutetaan käytännön lähestymistavalla, jossa keskitytään siihen, miten yksilö voi parhaiten hyödyntää erilaisia brändäysvälineitä ja strategioita luodakseen merkityksellisen ja kestävän henkilöbrändin. Opinnäytetyön luettua, saa henkilö selkeän käsityksen siitä, miten voi rakentaa brändinsä korostaen omia vahvuuksiaan, taitojaan ja persoonallisuuttaan.
Tämän toiminnallisen tutkimuksen tuloksena syntyy selkeä ohje, miten yksilö voi rakentaa myyvän henkilöbrändin, joka heijastaa hänen ammattitaitoaan, persoonallisuuttaan ja arvojaan. Opinnäytetyön lopputuloksena syntyy strateginen ja innostava suunnitelma henkilöbrändin rakentamiseksi. Tutkimuksen avulla pyritään myös inspiroimaan muita sekä jakamaan arvokasta tietoa niille, jotka haluavat kehittää oman henkilöbrändin ja menestyä työmarkkinoilla.
Opinnäytetyö suoritetaan yksin ja sen tavoitteena on kehittää kokonaisvaltainen ohje henkilöbrändin luomiseen. Opinnäytetyön aikana pyritään ymmärtämään, mitä henkilöbrändin tekijä tuo pöydälle työmarkkinoilla ja miten näitä vahvuuksia voidaan parhaiten tuoda esiin. Lisäksi työssä tarkastellaan henkilöbrändin ylläpitämistä myös työsuhteen alkamisen jälkeen.
Tämä työ koostuu viidestä eri osa-alueesta. Ensimmäiseksi käydään läpi yleisesti, mitä henkilöbrändi ja brändi tarkoittaa. Tämän jälkeen syvennymme henkilöbrändin rakentamisen avaintekijöihin ja kolmantena sen työkaluihin. Neljäntenä käymme läpi ohjeita, miten luoda henkilöbrändi käytännössä. Ja viimeisenä Tutkimme Mikael Kurthin haastattelua henkilöbrändäyksen tärkeydestä työmarkkinoilla. Tutkimus toteutetaan käytännön lähestymistavalla, jossa keskitytään siihen, miten yksilö voi parhaiten hyödyntää erilaisia brändäysvälineitä ja strategioita luodakseen merkityksellisen ja kestävän henkilöbrändin. Opinnäytetyön luettua, saa henkilö selkeän käsityksen siitä, miten voi rakentaa brändinsä korostaen omia vahvuuksiaan, taitojaan ja persoonallisuuttaan.
Tämän toiminnallisen tutkimuksen tuloksena syntyy selkeä ohje, miten yksilö voi rakentaa myyvän henkilöbrändin, joka heijastaa hänen ammattitaitoaan, persoonallisuuttaan ja arvojaan. Opinnäytetyön lopputuloksena syntyy strateginen ja innostava suunnitelma henkilöbrändin rakentamiseksi. Tutkimuksen avulla pyritään myös inspiroimaan muita sekä jakamaan arvokasta tietoa niille, jotka haluavat kehittää oman henkilöbrändin ja menestyä työmarkkinoilla.