HÄÄ- JA JUHLATAPAHTUMAN DIGI- JA TAPAHTUMAMARKKINOINTI: Tahdon Hää- ja juhlatapahtuma Via Deco Oy
Pöyhönen, Irene (2024)
Pöyhönen, Irene
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119478
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119478
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toiminallisena toimeksiantona Via Deco Oy:lle. Työn tarkoituksena oli suunnitella, luoda ja toteuttaa yrityksen häätapahtuman digi- ja tapahtumamarkkinointi. Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa onnistunut tapahtuman markkinointi Instagram- ja Facebook -sivuilla sekä saada tapahtumalle kävijöitä sen avulla. Tapahtuman pääajatus oli tarjota ideoita ja inspiraatiota niin hää- kuin muidenkin juhlatapahtumien suunnitteluun ja järjestämiseen sekä tuoda julki Lahden alueen monipuolista palvelu- ja tuotetarjontaa sekä yritysten ja toimijoiden keskinäistä tiivistä yhteistyötä.
Markkinointimateriaalit laadittiin graafisen suunnittelun verkkotyökalulla Canvalla ja digitaalinen markkinointi toteutettiin pääasiassa kahdessa sosiaalisen median kanavassa, Instagramissa ja Facebookissa. Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu digitaalisesta markkinoinnista sekä tapahtuman markkinoinnista. Teoriaosuudessa käydään läpi myös sosiaalista mediaa osana tapahtuman markkinointia sekä visuaaliselle ilmeelle tyypillisiä osa-alueita osana markkinointiviestintää.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi tapahtumalle markkinointimateriaalit, it-se markkinointi toteutettiin yrityksen sosiaalisessa mediassa sekä tapahtuman verkkosivuilla. Julkaisut ja päivitykset tavoittivat onnistuneesti tilejä niin seuraajien kuin muidenkin osalta ja aktiivinen sosiaalisen median käyttö toi tapahtumalle lisää seuraajia tasaiseen tahtiin. Markkinointi toi myös itse tapahtumaan paikan päälle hyvän määrän kävijöitä.
Markkinointimateriaalit laadittiin graafisen suunnittelun verkkotyökalulla Canvalla ja digitaalinen markkinointi toteutettiin pääasiassa kahdessa sosiaalisen median kanavassa, Instagramissa ja Facebookissa. Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu digitaalisesta markkinoinnista sekä tapahtuman markkinoinnista. Teoriaosuudessa käydään läpi myös sosiaalista mediaa osana tapahtuman markkinointia sekä visuaaliselle ilmeelle tyypillisiä osa-alueita osana markkinointiviestintää.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi tapahtumalle markkinointimateriaalit, it-se markkinointi toteutettiin yrityksen sosiaalisessa mediassa sekä tapahtuman verkkosivuilla. Julkaisut ja päivitykset tavoittivat onnistuneesti tilejä niin seuraajien kuin muidenkin osalta ja aktiivinen sosiaalisen median käyttö toi tapahtumalle lisää seuraajia tasaiseen tahtiin. Markkinointi toi myös itse tapahtumaan paikan päälle hyvän määrän kävijöitä.