Yökerhon kanta-asiakas jäsenmäärän kasvattaminen
Laakso, Tiia (2024)
Laakso, Tiia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320297
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060320297
Tiivistelmä
Kehitystyön tavoitteena oli tarkastella kanta-asiakkuutta yökerhoympäristössä, selvittää millä eri keinoilla jäsenmäärää voidaan kasvattaa ja mitkä tekijät vaikuttavat jäsenmäärään. Toisessa pääluvussa käsitellään yökerhon kanta-asiakkuutta yleisellä tasolla ja kolmannessa pääluvussa keinoja kanta-asiakkuuden kasvattamiseen lyhyellä sekä pitkällä tähtäimellä.
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona ravintola-alan yrityksen kanssa. Toimeksianto-osuuden tavoitteena oli asiakastyytyväisyyskyselyä avuksi käyttäen selvittää epäkohtia asiakkaiden näkökulmasta ja luoda kehitysehdotuksia, jotka auttavat kerryttämään jäsenmäärää pitkällä tähtäimellä.
Kyselyyn saatiin kerättyä 313 vastausta. Vastaajista suurin osa oli haluttua kohderyhmää ja lisäksi 70 % kaikista vastaajista oli kanta-asiakkaita. Tuloksien perusteella luotiin monia kehitysehdotuksia toimeksiantajalle, kuten parannuksia kanta-asiakasetuihin, markkinointiin ja ravintolan toimintaan.
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona ravintola-alan yrityksen kanssa. Toimeksianto-osuuden tavoitteena oli asiakastyytyväisyyskyselyä avuksi käyttäen selvittää epäkohtia asiakkaiden näkökulmasta ja luoda kehitysehdotuksia, jotka auttavat kerryttämään jäsenmäärää pitkällä tähtäimellä.
Kyselyyn saatiin kerättyä 313 vastausta. Vastaajista suurin osa oli haluttua kohderyhmää ja lisäksi 70 % kaikista vastaajista oli kanta-asiakkaita. Tuloksien perusteella luotiin monia kehitysehdotuksia toimeksiantajalle, kuten parannuksia kanta-asiakasetuihin, markkinointiin ja ravintolan toimintaan.