Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tool Delivery Optimization for Wärtsilä Field Service: Analyzing Freight Dynamics, Costs, and Hub Allocation

Sund, Diana (2024)

 
Avaa tiedosto
Sund_Diana.pdf (3.927Mt)
Lataukset: 


Sund, Diana
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420789
Tiivistelmä
This thesis has been conducted on behalf of Wärtsilä Marine Solutions to optimize parts of their tool management process within the Field Service Tools Management department. Currently, finding tools from different locations is challenging due to poor-quality tool registration. Additionally, there are no global processes for tool deliveries and proper reports.

The purpose of this thesis is to provide Wärtsilä with a more detailed overview of their tool deliveries and assess whether it is cost-beneficial to establish a central tool hub based on delivery patterns. Furthermore, the work aims to determine the most optimal location for such a hub.

Various methods have been used to achieve this, including interviews and questionnaires, to gain a better understanding of the process. Relevant data has been collected from databases such as SAP and Salesforce. The Center of Gravity method has been used to calculate the most suitable location for a tool hub.

The conclusions of the thesis include recommendations on how Wärtsilä should consider the results, and the discussion section presents suggestions for further research.
 
Detta examensarbete har utförts på uppdrag av Wärtsilä Marine Solutions för att optimera delar av deras verktygshanteringsprocess inom Field Service Tools Management avdelningen. För närvarande är det utmanande att hitta verktyg från olika platser på grund av bristfällig kvalitet på registreringen av verktygen. Dessutom saknas det processer för verktygsleveranser och ordentliga rapporter.

Syftet med detta examensarbete är att ge Wärtsilä en mer detaljerad översikt över deras verktygsleveranser samt att bedöma om det är kostnadseffektivt att etablera en central verktygshubb baserat på leveransmönster. Vidare syftar arbetet till att fastställa den mest lönsamma placeringen för en sådan hubb.

För att uppnå detta har olika metoder använts, inklusive intervjuer och frågeformulär för att få en bättre förståelse av processen. Relevant data har samlats in från databaser som SAP och Salesforce. För att beräkna det mest lämpliga platsen för en verktygshubb har tyngdpunkts metoden använts.

Examensarbetets slutsatser inkluderar rekommendationer för hur Wärtsilä bör beakta resultaten, och i diskussionsavsnittet presenteras förslag på vidare forskning.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste