Digital marketing in horse tourism : case: Stable Furuvatni
Mäkinen, Henna (2024)
Mäkinen, Henna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420749
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420749
Tiivistelmä
Hevosilla on historiallinen merkitys ihmisille, mutta nykyään hevoset edistävät sekä henkistä että fyysistä terveyttä. Hevosmatkailussa hevosia käytetään elämys-, virkistys- ja hyvinvointipalveluissa, mikä mahdollistaa monipuolisen toiminnan. Kaikki nämä ovat tärkeitä osana hevosmatkailumarkkinointia. Tarve tutkimukselle syntyi tarpeesta luoda talli Furuvatnille uudet nettisivut ja kehittää heidän sosiaalista mediaansa. Päätutkimuksen tavoitteena oli kehittää talli Furuvatnin digitaalista markkinointia. Suomalaisiin hevosmatkailualan yrityksiin tutustuttaessa käytettiin vertailuanalyysiä, jonka pohjalta laadittiin kehityssuunnitelma. Tämän myötä talli Furuvatnille luotiin uudet nettisivut ja kehitettiin sosiaalista mediaa. Digitaalisen markkinoinnin kautta talli Furuvatni voi saada laajempaa näkyvyyttä ja uusia asiakkaita sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä. Myös pysyvien ja sitoutuneiden asiakkaiden määrä voi kasvaa, joka johtaa lisääntyneeseen suusta suuhun markkinointiin. Muut hevosalan yrittäjät voivat myös hyötyä tutkimuksesta tulevaisuudessa. Horses have historical significance for humans, but today horses promote both mental and physical health. In horse tourism, horses are used in experience, recreation, and well-being services, which enables versatile activities. All of these are important as part of horse tourism marketing. The need for research arose from the need to create a new website for the stable Furuvatni and to develop their social media. The goal of the main research was to develop the digital marketing of stable Furuvatni. Benchmarking was used when familiarizing with Finnish horse tourism companies, based on which a development plan was created. With this, a new website was created for the stable Furuvatni and social media was developed. Through digital marketing, stable Furuvatni can gain wider visibility and new customers and improve customer satisfaction. The number of permanent and committed customers can also increase which results in increased word-of-mouth marketing. Other entrepreneurs in the horse industry can also benefit from the research in the future.