Moro Sky Bar : digitaalisen markkinoinnin suunnitelma
Fucija, Ergys (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420900
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420900
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Moro Sky Barille, joka sijaitsee Solo Sokos Hotel Torni Tampereen yläkerrassa. Työn tarkoituksena oli kehittää digitaalisen markkinoinnin strategia, joka lisää yrityksen näkyvyyttä ja vahvistaa sen brändiä. Työ toteutettiin yhteistyössä Moro Sky Barin johdon ja markkinointitiimin kanssa.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsitteli markkinoinnin perusteita, strategioita ja budjetointia, jotka loivat pohjan markkinointisuunnitelman kehittämiselle. SWOT-analyysiä käytettiin tunnistamaan Moro Sky Barin vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Lisäksi tutkittiin kilpailijoiden markkinointistrategioita ja brändäystä, mikä tarjosi arvokasta tietoa Moro Sky Barin asemasta markkinoilla.
Työn keskiössä oli digitaalisen markkinoinnin strategian kehittäminen, erityisesti sosiaalisen median hyödyntäminen. Tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, joka ei ainoastaan kasvata Moro Sky Barin näkyvyyttä, vaan myös hou-kuttelee uusia asiakkaita ja vahvistaa brändiä. Markkinoinnin mittareiden ja analytiikan avulla suunniteltiin tehokkaita seurantamenetelmiä, joiden avulla voidaan jatkuvasti arvioida markkinointistrategian onnistumista ja tehdä tarvittavia muutoksia.
Markkinointisuunnitelman lopuksi laadittiin vuosikello, joka aikatauluttaa eri markkinointitoimenpiteet ja kampanjat koko vuoden ajalle. Tavoitteena on saavuttaa positiivisia tuloksia markkinoinnilla ja tukea Moro Sky Barin kasvua ja menestystä Tampereen kilpaillulla ravintola-alalla.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsitteli markkinoinnin perusteita, strategioita ja budjetointia, jotka loivat pohjan markkinointisuunnitelman kehittämiselle. SWOT-analyysiä käytettiin tunnistamaan Moro Sky Barin vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Lisäksi tutkittiin kilpailijoiden markkinointistrategioita ja brändäystä, mikä tarjosi arvokasta tietoa Moro Sky Barin asemasta markkinoilla.
Työn keskiössä oli digitaalisen markkinoinnin strategian kehittäminen, erityisesti sosiaalisen median hyödyntäminen. Tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, joka ei ainoastaan kasvata Moro Sky Barin näkyvyyttä, vaan myös hou-kuttelee uusia asiakkaita ja vahvistaa brändiä. Markkinoinnin mittareiden ja analytiikan avulla suunniteltiin tehokkaita seurantamenetelmiä, joiden avulla voidaan jatkuvasti arvioida markkinointistrategian onnistumista ja tehdä tarvittavia muutoksia.
Markkinointisuunnitelman lopuksi laadittiin vuosikello, joka aikatauluttaa eri markkinointitoimenpiteet ja kampanjat koko vuoden ajalle. Tavoitteena on saavuttaa positiivisia tuloksia markkinoinnilla ja tukea Moro Sky Barin kasvua ja menestystä Tampereen kilpaillulla ravintola-alalla.