Lyhytvideosisältöjen vaikutus nuorten aikuisten kulutuskäyttäytymiseen muodin tuotteita ostettaessa
Hugg, Julius (2024)
Hugg, Julius
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521451
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521451
Tiivistelmä
Opinnäytetyön päätavoitteena on selvittää lyhytvideosisältöjen yhteyttä nuorten aikuisten kulutuskäyttäytymiseen, erityisesti muodin tuotteita ostettaessa. Opinnäytetyöllä on myös alatavoite, joka on pyrkiä saavuttamaan laajempi ymmärrys lyhytvideosisältöjen vaikutuksesta nuorten aikuisten mielenmaisemaan, arjen valintoihin ja asenteisiin.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä toimii kohdeikäryhmälle kohdistettu Webropol-kysely. Tietoperusta taas rakentuu erinäisten aihepiiriä koskettavien julkaisujen ja tieteellisen materiaalin pohjalta.
Mitä tulee lyhytvideoiden vaikutukseen nuorten aikuisten kulutuskäyttäytymiseen muodin tuotteitta ostettaessa, on opinnäytetyön tuloksia tarkastellessa kiistatta selvää, että tämän hetken tärkeimpiä väyliä vaikuttaa ostopäätökseen syntyyn on lyhytvideosisällön kautta. Kyselyn tulokset esittävät myös yhteyden lyhytvideoiden vaikutuksesta yhä vahvemmin nuorten aikuisten mielenmaisemaan, arjen valintoihin, asenteisiin ja etenkin trendeihin sekä kulttuuriin.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä toimii kohdeikäryhmälle kohdistettu Webropol-kysely. Tietoperusta taas rakentuu erinäisten aihepiiriä koskettavien julkaisujen ja tieteellisen materiaalin pohjalta.
Mitä tulee lyhytvideoiden vaikutukseen nuorten aikuisten kulutuskäyttäytymiseen muodin tuotteitta ostettaessa, on opinnäytetyön tuloksia tarkastellessa kiistatta selvää, että tämän hetken tärkeimpiä väyliä vaikuttaa ostopäätökseen syntyyn on lyhytvideosisällön kautta. Kyselyn tulokset esittävät myös yhteyden lyhytvideoiden vaikutuksesta yhä vahvemmin nuorten aikuisten mielenmaisemaan, arjen valintoihin, asenteisiin ja etenkin trendeihin sekä kulttuuriin.