Markkinointivideo kotihoidon työstä kiinnostuneelle sairaanhoitajalle
Korpinen, Heidi; Kortelainen, Heidi (2024)
Korpinen, Heidi
Kortelainen, Heidi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621585
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621585
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä markkinointivideo Oma Hämeen alueen kotihoidontyöstä kiinnostuneille sairaanhoitajille sekä niille, joille kotihoidon työ ei ole entuudestaan tuttu. Aihe opinnäytetyölle löytyi aihepankista. Markkinointivideon tarkoitus oli herättää kiinnostusta kotihoidon työtä kohtaan.
Markkinointivideon tavoitteena oli tuoda esille positiivisia puolia kotihoitoon liittyvästä työstä ja innostaa sairaanhoitajia hakeutumaan tähän työpaikkaan. Videon avulla tuotiin esiin työn mielenkiintoisuus ja monipuolisuus sekä näytettiin katsojille totuuden mukainen kuva siitä, minkälaista työ kotihoidossa on.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoriaosuudessa tutkittiin kotihoidon asemaa Suomessa, sekä sitä millaista sairaanhoitajan työ on kotihoidossa. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös valmiin tuotoksen edellyttämää käsikirjoitusta ja hyvän videon ominaisuuksia. Työhön haettiin tietoa erilaisista sähköisistä tietokannoista.
Markkinointivideo tästä aiheesta oli tarpeellinen, jotta kotihoidon työlle saataisiin lisää positiivista näkyvyyttä ja työnhakua saataisiin kasvamaan. Markkinointivideon tekeminen oli mielenkiintoinen ja haastava prosessi, joka innosti sen tekijöitäkin suuntautumaan kotihoidon yksikköön. Työtä tehdessä oli mielenkiintoista oppia uutta videon suunnittelemisesta ja kuvaamisesta Kuvaamispäivä oli helppo toteuttaa valmiiksi suunniteltujen kohtausten ansiosta Forssan kampuksella ja sen ympäristössä.
Avainsanat
kotihoito, sairaanhoitaja, toiminnallinen opinnäytetyö, markkinointivideo
Markkinointivideon tavoitteena oli tuoda esille positiivisia puolia kotihoitoon liittyvästä työstä ja innostaa sairaanhoitajia hakeutumaan tähän työpaikkaan. Videon avulla tuotiin esiin työn mielenkiintoisuus ja monipuolisuus sekä näytettiin katsojille totuuden mukainen kuva siitä, minkälaista työ kotihoidossa on.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoriaosuudessa tutkittiin kotihoidon asemaa Suomessa, sekä sitä millaista sairaanhoitajan työ on kotihoidossa. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös valmiin tuotoksen edellyttämää käsikirjoitusta ja hyvän videon ominaisuuksia. Työhön haettiin tietoa erilaisista sähköisistä tietokannoista.
Markkinointivideo tästä aiheesta oli tarpeellinen, jotta kotihoidon työlle saataisiin lisää positiivista näkyvyyttä ja työnhakua saataisiin kasvamaan. Markkinointivideon tekeminen oli mielenkiintoinen ja haastava prosessi, joka innosti sen tekijöitäkin suuntautumaan kotihoidon yksikköön. Työtä tehdessä oli mielenkiintoista oppia uutta videon suunnittelemisesta ja kuvaamisesta Kuvaamispäivä oli helppo toteuttaa valmiiksi suunniteltujen kohtausten ansiosta Forssan kampuksella ja sen ympäristössä.
Avainsanat
kotihoito, sairaanhoitaja, toiminnallinen opinnäytetyö, markkinointivideo