The impact of Hallyu on U.S. music consumption : the role of digital marketing
Lehtovaara, Maija (2024)
Lehtovaara, Maija
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621867
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621867
Tiivistelmä
Hallyu, joka tunnetaan myös nimellä ”Korean aalto”, tarkoittaa eteläkorealaisen kulttuurin, kuten K-popin, K-draamojen, elokuvien, muodin ja muiden kulttuurituotteiden maailmanlaajuista suosiota ja leviämistä.
Opinnäytetyössä tutkittiin Hallyun, erityisesti K-popin, vaikutusta yhdysvaltalaiseen musiikin kulutukseen keskittyen BTS:ään ja Blackpinkkiin. Opinnäytetyössä pyrittiin tutkimaan, miten nämä yhtyeet käyttävät digitaalista markkinointia ja sosiaalista mediaa lisätäkseen maailmanlaajuista tavoittavuuttaan. Näitä tutkittiin kirjallisuuskatsauksen sekä aineiston analyysin avulla.
Tulokset osoittavat, että uudet julkaisut lisäävät merkittävästi suoratoistolukuja, ja sosiaalinen media on ratkaisevan tärkeää fanien sitoutumisen kannalta. Tutkimuksen mukaan digitaalinen markkinointi vahvistaa tehokkaasti BTS:n ja Blackpinkin läsnäoloa Yhdysvalloissa.
Tulevissa tutkimuksissa tulisi tutkia laajemmin K-pop-ryhmiä ja maantieteellisiä markkinoita pidemmällä aikavälillä. Hallyu, also known as the "Korean Wave", refers to the worldwide popularity and spread of South Korean culture, including K-pop, K-dramas, films, fashion, and other cultural products.
This thesis examined the impact of Hallyu, specifically K-pop, on US music consumption, focusing on BTS and Blackpink. The thesis pursued to explore how these groups use digital marketing and social media to increase their global reach. These were explored through a literature review and data analysis.
The results show that new releases significantly increase streaming numbers and social media is crucial for fan engagement. The study shows that digital marketing is effective in strengthening the presence of BTS and Blackpink in the US.
Future studies should look more broadly at K-pop groups and geographic markets over a longer period.
Opinnäytetyössä tutkittiin Hallyun, erityisesti K-popin, vaikutusta yhdysvaltalaiseen musiikin kulutukseen keskittyen BTS:ään ja Blackpinkkiin. Opinnäytetyössä pyrittiin tutkimaan, miten nämä yhtyeet käyttävät digitaalista markkinointia ja sosiaalista mediaa lisätäkseen maailmanlaajuista tavoittavuuttaan. Näitä tutkittiin kirjallisuuskatsauksen sekä aineiston analyysin avulla.
Tulokset osoittavat, että uudet julkaisut lisäävät merkittävästi suoratoistolukuja, ja sosiaalinen media on ratkaisevan tärkeää fanien sitoutumisen kannalta. Tutkimuksen mukaan digitaalinen markkinointi vahvistaa tehokkaasti BTS:n ja Blackpinkin läsnäoloa Yhdysvalloissa.
Tulevissa tutkimuksissa tulisi tutkia laajemmin K-pop-ryhmiä ja maantieteellisiä markkinoita pidemmällä aikavälillä.
This thesis examined the impact of Hallyu, specifically K-pop, on US music consumption, focusing on BTS and Blackpink. The thesis pursued to explore how these groups use digital marketing and social media to increase their global reach. These were explored through a literature review and data analysis.
The results show that new releases significantly increase streaming numbers and social media is crucial for fan engagement. The study shows that digital marketing is effective in strengthening the presence of BTS and Blackpink in the US.
Future studies should look more broadly at K-pop groups and geographic markets over a longer period.