Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

YouTube yritysten markkinointiviestinnän välineenä

Virtanen, Veeti (2024)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Veeti.pdf (882.1Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Veeti
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621892
Tiivistelmä
YouTube on yksi Suomen ja maailman suosituimmista sosiaalisen median kanavista. Muutaman suomalaisen yrityksen markkinointiviestintä on saavuttanut suurta suosiota YouTubessa. Opinnäytetyön tavoitteena on selittää, miksi YouTube toimii hyvin yritysten markkinointiviestinnän kanavana ja miten YouTubea tulisi käyttää markkinointiviestinnässä.

Menetelminä käytetään dokumenttianalyysia ja havainnointia. Opinnäytetyössä käydään läpi kirjallisuutta aiheesta, markkinointiviestinnän trendejä, esimerkki yrityksiä, opinnäytetyön tekijän YouTube-kanavaa ja muuta aiheeseen liittyvää dataa. Lisäksi analysoidaan YouTuben videonsuositus algoritmin toimintaa.

Tuloksena todettiin, että YouTube on erittäin tehokas kanava yritysten markkinointiviestinnälle sen suuren suosion, luovuuden mahdollisuuksien ja kohderyhmän tavoittamisen vuoksi. Varustelekan ja Savottan menestys YouTube-markkinoinnissa osoittaa, että oikeanlaisen sisällön tuottaminen ja YouTube-algoritmin hyödyntäminen voi tavoittaa laajan yleisön.

YouTuben tehokkuus markkinointiviestinnässä perustuu kohderyhmän ymmärtämiseen ja sisältöstrategiaan. YouTuben algoritmin tunteminen on avainasemassa, koska se auttaa tavoittamaan oikeat katsojat. Myös yhteistyö eri YouTube-kanavien kanssa voi laajentaa viestin näkyvyyttä. Yrityksen oman brändin ja identiteetin rakentaminen on mahdollista YouTubessa, ja se tarjoaa mahdollisuuksia viestiä yrityksen arvoja ja tuotteita kustannustehokkaasti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste