Ihmisläheisempää sisällöntuotantoa Instagramiin : opas toimeksiantajayrityksen myymälöiden henkilökunnalle
Selovuo, Ella (2024)
Selovuo, Ella
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060722052
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060722052
Tiivistelmä
Sisällöntuotanto Instagramissa on keskeinen osa nykypäivän markkinointia. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajayritykselle opas, jonka avulla voidaan tuottaa ihmisläheistä ja laadukasta sisältöä yrityksen Instagram-tileille. Toimeksiantajayrityksenä opinnäytetyölle toimi monikanavainen vähittäiskaupan yritys. Oppaan kohderyhmä koostui henkilökunnasta, joilla ei ole markkinoinnin koulutusta. Oppaassa keskityttiin konkreettisiin käytännön vinkkeihin, joita voi hyödyntää sisällöntuotannosta.
Työ toteutettiin kehittämistyönä. Menetelminä käytettiin havainnointia ja dialogia. Opinnäytetyöprosessin aikana tehtiin yhteistyötä sekä toimeksiantajayrityksen että oppaan kohderyhmänä toimivan henkilökunnan kanssa.
Työn tuloksena laadittiin opas ihmisläheisestä sisällöntuotannosta Instagramiin. Oppaan tavoitteena on mahdollistaa toimeksiantajayritykselle laadukkaampi sisällöntuotanto henkilökunnan tuottamana. Opas on hyödyksi myös toimeksiantajayrityksen muille tahoille, jotka tuottavat sisältöä Instagramiin ilman markkinoinnin koulutusta.
Työ toteutettiin kehittämistyönä. Menetelminä käytettiin havainnointia ja dialogia. Opinnäytetyöprosessin aikana tehtiin yhteistyötä sekä toimeksiantajayrityksen että oppaan kohderyhmänä toimivan henkilökunnan kanssa.
Työn tuloksena laadittiin opas ihmisläheisestä sisällöntuotannosta Instagramiin. Oppaan tavoitteena on mahdollistaa toimeksiantajayritykselle laadukkaampi sisällöntuotanto henkilökunnan tuottamana. Opas on hyödyksi myös toimeksiantajayrityksen muille tahoille, jotka tuottavat sisältöä Instagramiin ilman markkinoinnin koulutusta.