TikTok yrityksen markkinointivälineenä sosiaalisessa mediassa
Saastamoinen, Petra (2024)
Saastamoinen, Petra
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022510
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022510
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli TikTokin ja muiden sosiaalisen median markkinointikanavien hyödyntäminen markkinoinnissa. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uusi markkinointikanava Kannuksen S-Marketille. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä ja työ koostuu teoria- ja toimintaosuudesta. Työn toiminnallinen osuus toteutettiin TikTok-sovellusalustalla, johon luotiin käyttäjä Kannuksen S-Marketille. Toimeksiantajan kanssa julkaistiin videoita TikTok-kanavalla.
Teoriaosuus käsitteli markkinointia sekä markkinointikanavien hyödyntämistä markkinoinnin välineenä. Opinnäytetyön teoriaosuuden pääluvussa perehdyttiin digitaaliseen markkinointiin, jossa selvitetään markkinointisuunnitelman ja markkinointistrategian luomista yritykselle sekä sosiaalisen median markkinointia. Teoriaosuudessa käsiteltiin ostopolun rakentamista, natiivimainontaa sekä TikTokia sosiaalisen median kanavana yleisesti ja case-yrityksen näkökulmasta.
Teoriaosuus käsitteli markkinointia sekä markkinointikanavien hyödyntämistä markkinoinnin välineenä. Opinnäytetyön teoriaosuuden pääluvussa perehdyttiin digitaaliseen markkinointiin, jossa selvitetään markkinointisuunnitelman ja markkinointistrategian luomista yritykselle sekä sosiaalisen median markkinointia. Teoriaosuudessa käsiteltiin ostopolun rakentamista, natiivimainontaa sekä TikTokia sosiaalisen median kanavana yleisesti ja case-yrityksen näkökulmasta.