Myyntipsykologian ja kulttuurien välisten erojen vaikutus myyntiin : esimerkkinä Yhdysvallat
Kangas, Julius (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022526
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022526
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena on selvittää miten ihmisen aivot toimivat erilaisissa myyntitilanteissa sekä miten kulttuurilliset erot vaikuttavat myyntitilanteisiin. Työssä kerron myynnillisen psykologian eri vaiheista sekä siitä, miten ne vaikuttavat ostajan käyttäytymiseen.
Opinnäytetyöni teoriaosuus jakautuu kolmeen osioon: Myynnin perusteet, myyntipsykologian vaikutus myyntiin ja kulttuurienvälisten erojen vaikutus myyntiin. Myynti osiossa tarkastellaan myynnin eri malleja ja tutustutaan perinteiseen myyntiin. Myyntipsykologia osuudessa pureudutaan ihmisen mieleen ja miten psykologista myyntiä voi kehittää. Viimeisessä osiossa eli kulttuurienvälisissä eroissa keskitytään tarkastelemaan miten erilaiset myyntitilanteet tapahtuvat maailmalla.
Opinnäytetyöni teoriaosuus jakautuu kolmeen osioon: Myynnin perusteet, myyntipsykologian vaikutus myyntiin ja kulttuurienvälisten erojen vaikutus myyntiin. Myynti osiossa tarkastellaan myynnin eri malleja ja tutustutaan perinteiseen myyntiin. Myyntipsykologia osuudessa pureudutaan ihmisen mieleen ja miten psykologista myyntiä voi kehittää. Viimeisessä osiossa eli kulttuurienvälisissä eroissa keskitytään tarkastelemaan miten erilaiset myyntitilanteet tapahtuvat maailmalla.