Markkinointiviestinnän vuosikello : case Pistocamp Oy
Lehtonen, Aleksi (2024)
Lehtonen, Aleksi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122783
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä laadittiin markkinointiviestinnän vuosikello toimeksiantajalle Pistocamp Oy. Pistocamp on Itä-Suomessa toimiva leirintäalue. Pistocampillä ei ole aiemmin ollut markkinointiviestintäsuunnitelmaa, joten tämä opinnäytetyö laadittiin selkeyttämään tulevaa markkinointia. Markkinointiviestintä suunnitelma luotiin pääosin hyödyntämään sosiaalisen median markkinointia.
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten markkinointiviestinnällä saavutetaan haluttu kohdeyleisö ja miten lisätään brändin näkyvyyttä. Tutkimuksen tavoitteena oli luoda toimiva ja johdonmukainen markkinointiviestinnän vuosikello.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointia, markkinointiviestintää ja markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Teoria osuuden pohjalta luotiin lopullinen tuotos eli markkinoinnin vuosikello.
Tutkimuksen empiirisessä osuudessa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Aineisto kerättiin suorittamalla puolistrukturoitu teemahaastattelu, jossa haastateltiin kahta markkinoinnin ammattilaista. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää parhaat väylät lähteä toteuttamaan markkinointia.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin luotua markkinoinnin vuosikello, joka pohjautuu tutkimuksessa kerättyyn tietoon. Vuosikello luo selkeämmän suunnan yrityksen tulevalle markkinoinnille.
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten markkinointiviestinnällä saavutetaan haluttu kohdeyleisö ja miten lisätään brändin näkyvyyttä. Tutkimuksen tavoitteena oli luoda toimiva ja johdonmukainen markkinointiviestinnän vuosikello.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointia, markkinointiviestintää ja markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Teoria osuuden pohjalta luotiin lopullinen tuotos eli markkinoinnin vuosikello.
Tutkimuksen empiirisessä osuudessa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Aineisto kerättiin suorittamalla puolistrukturoitu teemahaastattelu, jossa haastateltiin kahta markkinoinnin ammattilaista. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää parhaat väylät lähteä toteuttamaan markkinointia.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin luotua markkinoinnin vuosikello, joka pohjautuu tutkimuksessa kerättyyn tietoon. Vuosikello luo selkeämmän suunnan yrityksen tulevalle markkinoinnille.