Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Korjuujäljen tarkastuksia ja asiakastyytyväisyyden selvitys Veljekset Pellikka Oy:lle

Pellikka, Eeva-Leena (2015)

 
Avaa tiedosto
eeva-leena_pellikka.pdf (1.176Mt)
Lataukset: 


Pellikka, Eeva-Leena
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501141290
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tehdä korjuujäljen tarkastuksia ja selvittää asiakastyytyväisyys Veljekset Pellikka Oy:lle. Tutkimuksen tilaaja oli Veljekset Pellikka Oy, joka on Pohjois- Savolainen metsäkoneurakointia suorittava yritys. Työmaakohteita tutkimuksessa oli 15 kappaletta ja ne sijaitsivat kahdeksan metsänomistajan tiloilla. Tutkimus muodostuu kolmesta osasta: korjuujälkitarkastuksista, metsänomistajille suunnatusta asiakastyytyväisyysselvityksestä ja Yrittäjän sopimuskumppaneiden puunhankinnasta vastaavien henkilöiden haastatteluista.
Korjuujälkitarkastusten maastotiedot kerättiin maastolomakkeelle kesän 2014 aikana (Liite 1). Mitattavia tunnuksia olivat poistuma, runkoluku, keskiläpimitta, keskipituus, puustovauriot, ajouraleveys, ajouraväli ja urapainaumat. Jokaiselta työmaalta mittasin kaikki tunnukset viideltä koealalta. Pääsääntöisesti korjuujäljen laatu oli hyvä. Runkolukusuositukset antoivat kohteista usein paremman kuvan kuin harvennusmallit. Kohteilta joihin runkolukusuositus ei sopinut, antoivat harvennusmallit paremman tuloksen. Tämä johtui siitä, että kohteet olivat valmiiksi jo melko harvoja tai sitten rungot eivät olleet kovin järeitä.
Asiakastyytyväisyys selvitettiin haastatteluna metsänomistajille, joka muodostui kymmenestä kysymyksestä (Liite 3). Haastattelu oli henkilökohtainen ja se tehtiin mahdollisuuksien mukaan kasvotusten. Haastattelun tulokset antoivat kuvan siitä, että Veljekset Pellikka oy:llä on oma asiakaskunta. Yrityksen asiakkaat tuntuivat olevan tyytyväisiä yrityksen palveluihin ja voisivat suositella yritystä muillekin. Tämä takaa Veljekset Pellikka oy:lle asiakkaita nyt ja tulevaisuudessa. Kellään haastatelluista henkilöistä ei ollut suurempia moitteita yrityksen toimintaa kohtaan. Suurin osa kannusti yrittäjää jatkamaan samaan malliin.
Toinen haastattelu tehtiin yrittäjän sopimuskumppaneiden puunhankinnasta vastaaville henkilöille. Haastattelussa oli lomake, joka muodostui kahdeksasta kysymyksestä (Liite 4). Tutkimusta varten haastateltiin kolmea henkilöä, joiden kanssa yrittäjä on eniten tekemisissä. Haastatteluiden tulos oli positiivinen yritystä kohtaan. Kellään haastatteluista ei ollut suurempaa sanomista yrittäjän toiminnasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste