Asiakkaan ostokäyttäytyminen : case: NPG
Laitila, Jaakko (2024)
Laitila, Jaakko
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122829
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061122829
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Night People Groupin Seinäjoen yksiköiden asiakkaiden ostokäyttäytymistä, tarkoituksena on tuottaa yritykselle tietoa minkälaista asiakkaiden ostokäyttäytyminen ravintoloissa.
Asiakkaiden ostokäyttäytymistä on tutkittu havainnoimalla sekä analysoimalla kassavirtoja, kassavirtojen analysoinnin apuna on käytetty nelikenttä- kuviota. Havainnointia on toteutettu kaksi viikkoa kesällä ja kaksi viikkoa syksyllä, kassadata on myös samalta aika väliltä
Asiakkaan ostokäyttäytyminen on todella moniulotteista, siihen vaikuttaa moni asia, asiakas käy läpi prosessin ostaessaan jotain, jota ei välttämättä edes itse huomaa. Ostopäätökseen voi vaikuttaa moniasia, kuten tuotteen ulkonäkö, haju tai hinta.
Asiakkaiden ostokäyttäytymistä on tutkittu havainnoimalla sekä analysoimalla kassavirtoja, kassavirtojen analysoinnin apuna on käytetty nelikenttä- kuviota. Havainnointia on toteutettu kaksi viikkoa kesällä ja kaksi viikkoa syksyllä, kassadata on myös samalta aika väliltä
Asiakkaan ostokäyttäytyminen on todella moniulotteista, siihen vaikuttaa moni asia, asiakas käy läpi prosessin ostaessaan jotain, jota ei välttämättä edes itse huomaa. Ostopäätökseen voi vaikuttaa moniasia, kuten tuotteen ulkonäkö, haju tai hinta.