Service marketing study : Heidi's Bier Bar Helsinki
Palmu, Ville (2024)
Palmu, Ville
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061323149
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061323149
Tiivistelmä
Tämä tutkimus on analyysi Heidi’s Bier Bar Helsingin palvelusta. Heidi’s Bier Bar Helsinki on Helsingin keskustassa toimiva suuri yökerho. Yökerho on osa suurempaa yökerhoketjua.
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa yökerhon palvelu palvelusuunnitelmana ja etsiä parannuksia palvelumarkkinoinnin näkökulmasta. Suunnitelma ja osa tutkimuksesta perustuu yökerhon eri työntekijöille toteutettuihin haastatteluihin. Haastattelutuloksia käytettiin yökerhon vieraille suunnatun kyselyn suunnittelussa ja toteutuksessa. Vastaavia kysymyksiä esitettiin myös tapahtumapaikan johdolle jotta nähtäisiin miten näiden kolmen ryhmän vastaukset ja mielipiteet ovat linjassa. Vertailu tehtiin julkisten tietojen perusteella yökerhon pääkilpailijoihin. Tutkimus tuotti myös yökerhon vierasprofiilin, jonka todettiin olevan lähes sama kuin minkä yökerhon markkinointiosasto oli määritellyt ennen tutkimuksen aloitusta.
Selvityksen tulos on että Heidi’s Bier Bar Helsinki pärjää hyvin erittäin kilpailluilla Helsingin yökerhomarkkinoilla. Lisäksi tutkimuksessa on luettelo tutkimuksen tuloksiin perustuvista parannusehdotuksista This study is a analysis of the service of Heidi’s Bier Bar Helsinki. Heidi’s Bier Bar Helsinki is a large nightclub operating in central Helsinki. The venue is part of a bigger chain of nightclubs.
The objective of this study was to map out the service of the nightclub as a service blueprint and look for improvements from a service marketing perspective. Blueprint and part of the study is based on interviews implemented for different service roles in the venue. Interview results were used to plan and implement a questionnaire for the guests of the nightclub. Similar questions were also asked from the management of the venue to see how these three groups answers and opinions align. A comparison was done against the main competitors of the nightclub based on public data. The study also produced a guest profile for the nightclub which was found to be nearly the same as the marketing people of the venue defined before the study.
The conclusion of the study is that the nightclub is performing well in the very competitive market of nightclubs in Helsinki. A list of suggestions for improvement based on the findings of the study is also supplied.
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa yökerhon palvelu palvelusuunnitelmana ja etsiä parannuksia palvelumarkkinoinnin näkökulmasta. Suunnitelma ja osa tutkimuksesta perustuu yökerhon eri työntekijöille toteutettuihin haastatteluihin. Haastattelutuloksia käytettiin yökerhon vieraille suunnatun kyselyn suunnittelussa ja toteutuksessa. Vastaavia kysymyksiä esitettiin myös tapahtumapaikan johdolle jotta nähtäisiin miten näiden kolmen ryhmän vastaukset ja mielipiteet ovat linjassa. Vertailu tehtiin julkisten tietojen perusteella yökerhon pääkilpailijoihin. Tutkimus tuotti myös yökerhon vierasprofiilin, jonka todettiin olevan lähes sama kuin minkä yökerhon markkinointiosasto oli määritellyt ennen tutkimuksen aloitusta.
Selvityksen tulos on että Heidi’s Bier Bar Helsinki pärjää hyvin erittäin kilpailluilla Helsingin yökerhomarkkinoilla. Lisäksi tutkimuksessa on luettelo tutkimuksen tuloksiin perustuvista parannusehdotuksista
The objective of this study was to map out the service of the nightclub as a service blueprint and look for improvements from a service marketing perspective. Blueprint and part of the study is based on interviews implemented for different service roles in the venue. Interview results were used to plan and implement a questionnaire for the guests of the nightclub. Similar questions were also asked from the management of the venue to see how these three groups answers and opinions align. A comparison was done against the main competitors of the nightclub based on public data. The study also produced a guest profile for the nightclub which was found to be nearly the same as the marketing people of the venue defined before the study.
The conclusion of the study is that the nightclub is performing well in the very competitive market of nightclubs in Helsinki. A list of suggestions for improvement based on the findings of the study is also supplied.