Turun ammattikorkeakoulun liiketoiminnan kehittämispäivät : asiakashankinnan johtaminen
Lehtonen, Jesse (2024)
Lehtonen, Jesse
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061323235
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061323235
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena oli kuvata Turun ammattikorkeakoulun liiketoiminnan kehittämispäivien myynnin johtamista. Opinnäytetyön tarkoitus on luoda kuvaus siitä, kuinka onnistutaan asiakashankinnassa sekä myynnin johtamisessa, sekä antaa kehityskohteita tulevaisuutta varten myyntiin ja myynnin johtamiseen liittyen.
Työn tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimus tehtiin kyselytutkimuksena, joka toteutettiin tapahtuman myynnin jälkeen myyjille ja ostajayrityksille. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää, kuinka myynnissä onnistuttiin myyjien ja ostajien näkökulmasta. Kyselyn tulosten perusteella esitetiin kehitysehdotuksia toimeksiantajalle tulevia kehittämispäiviä varten.
Työn perusteella voidaan todeta, että myynnissä onnistuttiin, mutta kehitettäviä kohteita löydettiin myös, kuten aikataulutus ja myynnin järjestelmällisyys. Myynnin johtaminen oli hyvällä tasolla tutkimustulosten perusteella. Toimeksiantajayrityksen on mahdollista hyödyntää tutkimuksen tuloksia tulevaisuudessa. Panostamalla myyntiaikatauluihin ja myyjien opettamiseen toimeksiantajayritys saa nostettua tapahtumamyynnin tasoa ja luotua tulosta tulevaisuudessa.
Työn tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimus tehtiin kyselytutkimuksena, joka toteutettiin tapahtuman myynnin jälkeen myyjille ja ostajayrityksille. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää, kuinka myynnissä onnistuttiin myyjien ja ostajien näkökulmasta. Kyselyn tulosten perusteella esitetiin kehitysehdotuksia toimeksiantajalle tulevia kehittämispäiviä varten.
Työn perusteella voidaan todeta, että myynnissä onnistuttiin, mutta kehitettäviä kohteita löydettiin myös, kuten aikataulutus ja myynnin järjestelmällisyys. Myynnin johtaminen oli hyvällä tasolla tutkimustulosten perusteella. Toimeksiantajayrityksen on mahdollista hyödyntää tutkimuksen tuloksia tulevaisuudessa. Panostamalla myyntiaikatauluihin ja myyjien opettamiseen toimeksiantajayritys saa nostettua tapahtumamyynnin tasoa ja luotua tulosta tulevaisuudessa.