Monikanavaisuuden strateginen johtaminen ja toiminnan optimointi lisäravinnealan vähittäismyynnissä : yrityksen X näkökulma
Al-Kharsani, Ahmed (2024)
Al-Kharsani, Ahmed
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423336
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423336
Tiivistelmä
Tutkimus keskittyy monikanavaisen vähittäiskaupan sisäisiin toimintoihin ravintolisäalalla kohdeyrityksen näkökulmasta. Tavoitteena on ymmärtää, miten monikanavaiset toiminnot vaikuttavat kohdeyrityksen toimintoihin ja mitä haasteita ja mahdollisuuksia ne tuovat mukanaan erilaisten myyntikanavien tasapainottamisessa.
Pandemian siirtäessä kuluttajien ostokäyttäytymistä kohti teknologian mahdollistamia monikanavaisia kokemuksia, tutkimuksen tarkoituksena on täyttää aukko tieteellisissä kirjoituksissa ja syventyä monikanavaisen kaupankäynnin maailmaan. Kohdeyritys toimii monikanavaisena vähittäismyyjänä ravintolisäalalla, ja tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää, miten se kehittää verkkokauppaansa, kysynnän ennustamista ja varastonhallintaa.
Tutkimus koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä tutkimuksesta, joka sisältää kohdeyrityksen nykytilan arvioinnin, asiantuntijahaastatteluja ja data-analyysia. Tulokset osoittavat, että monikanavaiset toiminnot vaikuttavat merkittävästi yrityksen sisäisiin toimintoihin, ja verkkokaupan kasvu lisää kivijalkamyymälöiden kysyntää.
Tutkimus tarjoaa käytännön näkökulmaa monikanavaisen kaupankäynnin parantamiseen ja haasteiden selvittämiseen sekä mahdollisuuksia jatkotutkimukselle tällä alueella.
Pandemian siirtäessä kuluttajien ostokäyttäytymistä kohti teknologian mahdollistamia monikanavaisia kokemuksia, tutkimuksen tarkoituksena on täyttää aukko tieteellisissä kirjoituksissa ja syventyä monikanavaisen kaupankäynnin maailmaan. Kohdeyritys toimii monikanavaisena vähittäismyyjänä ravintolisäalalla, ja tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää, miten se kehittää verkkokauppaansa, kysynnän ennustamista ja varastonhallintaa.
Tutkimus koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja empiirisestä tutkimuksesta, joka sisältää kohdeyrityksen nykytilan arvioinnin, asiantuntijahaastatteluja ja data-analyysia. Tulokset osoittavat, että monikanavaiset toiminnot vaikuttavat merkittävästi yrityksen sisäisiin toimintoihin, ja verkkokaupan kasvu lisää kivijalkamyymälöiden kysyntää.
Tutkimus tarjoaa käytännön näkökulmaa monikanavaisen kaupankäynnin parantamiseen ja haasteiden selvittämiseen sekä mahdollisuuksia jatkotutkimukselle tällä alueella.