En kvantitativ studie om intern information, kommunikation och delaktighet
Jensén, Matias (2024)
Jensén, Matias
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423419
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423419
Tiivistelmä
En kvantitativ studie över hur den interna informationen, kommunikationen och delaktigheten kan utvecklas inom Tekniska stödtjänster, Pargas stad.
Studien utforskar de utmaningar som den interna informationen, kommunikationen och delaktigheten möter inom organisationen. Den beställdes av Pargas stad, Tekniska stödtjänster, med syftet att definiera vad värdeskapande kommunikation mellan ledare och medarbetare innebär. Målet var att få en inblick i hur kommunikationen uppfattas och vilka förbättringar som krävs för att göra den mer värdeskapande.
Studiens metod var kvantitativ. Data samlades in från 41 svar på en enkät som skickades till samtliga anställda inom Tekniska stödtjänster. Genom en kvantitativ innehållsanalys granskades svaren för att få en djupare insikt i ämnet och för att förstå hur det uppfattas på övergripande nivå inom organisationen.
Studiens resultat kan användas för att förbättra den interna kommunikationen och delaktigheten både på arbetsplatsen och i projektkommunikationen inom Tekniska stödtjänster i Pargas stad. Det innebär att man kan ta fram konkreta åtgärder för att göra dialogen mellan ledare och medarbetare mer effektiv och meningsfull. Detta kan hjälpa till att främja samarbete, förståelse och engagemang inom organisationen.
Studien utforskar de utmaningar som den interna informationen, kommunikationen och delaktigheten möter inom organisationen. Den beställdes av Pargas stad, Tekniska stödtjänster, med syftet att definiera vad värdeskapande kommunikation mellan ledare och medarbetare innebär. Målet var att få en inblick i hur kommunikationen uppfattas och vilka förbättringar som krävs för att göra den mer värdeskapande.
Studiens metod var kvantitativ. Data samlades in från 41 svar på en enkät som skickades till samtliga anställda inom Tekniska stödtjänster. Genom en kvantitativ innehållsanalys granskades svaren för att få en djupare insikt i ämnet och för att förstå hur det uppfattas på övergripande nivå inom organisationen.
Studiens resultat kan användas för att förbättra den interna kommunikationen och delaktigheten både på arbetsplatsen och i projektkommunikationen inom Tekniska stödtjänster i Pargas stad. Det innebär att man kan ta fram konkreta åtgärder för att göra dialogen mellan ledare och medarbetare mer effektiv och meningsfull. Detta kan hjälpa till att främja samarbete, förståelse och engagemang inom organisationen.