Digitaalinen markkinointi osana yrityksen myyntiprosessia
Laaksonen, Alina (2024)
Laaksonen, Alina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823670
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalista markkinointia ja myyntiä. Opinnäytetyö käsittelee erilaisia digitaalisen markkinoinnin kanavia ja digitaalisen myynnin eri vaiheita. Opinnäytetyön tavoite on luoda lukijalle käsitys mitä digitaalinen markkinointi ja mitä myynti pitää sisällään.
Opinnäytetyössä esitetään yleisimpiä digitaalisen markkinoinnin kanavia sekä digitaalisen myynnin eri vaiheita. Opinnäytetyössä kerrotaan myös mitä termi smarketing pitää sisällään. Opinnäytetyön johtopäätöksenä myynti ja markkinointi kehittyvät kokoajan enemmän digitaalisempaan suuntaan. Digitaalisen markkinoinnin kanavat myös vaihtuvat sekä kehittyvät ja yritysten on vaikea pysyä siinä mukana.
Opinnäytetyö kostuu kuudesta pääluvusta, luvut on jaettu eri kappaleisiin aihealuettain. Opinnäytetyö on toteutettu teoreettisesti käyttämällä apuna internet-sivustoja ja artikkeleja. Opinnäytetyön lopussa on myös tehty toiminnallinen osuus ja se tehtiin käyttämällä puoliskrukturoituja haastatteluita. Lähteinä on käytetty mahdollisimman uusia lähteitä, sillä digitaalinen markkinointi ja myynti muuttuu koko ajan ja tiedon on siten oltava ajankohtaista.
Opinnäytetyössä esitetään yleisimpiä digitaalisen markkinoinnin kanavia sekä digitaalisen myynnin eri vaiheita. Opinnäytetyössä kerrotaan myös mitä termi smarketing pitää sisällään. Opinnäytetyön johtopäätöksenä myynti ja markkinointi kehittyvät kokoajan enemmän digitaalisempaan suuntaan. Digitaalisen markkinoinnin kanavat myös vaihtuvat sekä kehittyvät ja yritysten on vaikea pysyä siinä mukana.
Opinnäytetyö kostuu kuudesta pääluvusta, luvut on jaettu eri kappaleisiin aihealuettain. Opinnäytetyö on toteutettu teoreettisesti käyttämällä apuna internet-sivustoja ja artikkeleja. Opinnäytetyön lopussa on myös tehty toiminnallinen osuus ja se tehtiin käyttämällä puoliskrukturoituja haastatteluita. Lähteinä on käytetty mahdollisimman uusia lähteitä, sillä digitaalinen markkinointi ja myynti muuttuu koko ajan ja tiedon on siten oltava ajankohtaista.