Finn-ID:n myyntiprosessin merkitys asiakastyytyväisyyteen
Palokankare, Jonna (2024)
Palokankare, Jonna
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823677
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823677
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyys ja asiakaspalautteen hyödyntäminen ovat tärkeitä asioita yrityksen menestymiselle. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten tyytyväisiä Finn-ID:n asiakkaat ovat yrityksen toimintaan myyntiprosessin eri vaiheissa. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään Finn-ID:tä yrityksenä, B2B-myyntiprosessia, B2B-ostoprosessia ja yleisesti asiakastyytyväisyyttä.
Työssä suoritettiin viisi haastattelua, joissa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Finn-ID:n myyntiprosessin toimivuuteen. Haastattelut toteutettiin Teams tapaamisina.
Haastatteluissa tuli esille, että vastaajat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä Finn ID:n kanssa asioimiseen ja tulisivat todennäköisesti asioimaan Finn-ID:llä myös uudestaan. Vastaajat kertoivat arvostavansa esimerkiksi tehokasta vastausaikaa, selkeää kommunikaatiota esimerkiksi muutostilanteissa sekä jatkuvaa yhteistyön kehittämistä. Näitä tuloksia Finn-ID pystyy hyödyntämään oman toimintansa kehittämiseen.
Työssä suoritettiin viisi haastattelua, joissa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Finn-ID:n myyntiprosessin toimivuuteen. Haastattelut toteutettiin Teams tapaamisina.
Haastatteluissa tuli esille, että vastaajat olivat yleisesti ottaen tyytyväisiä Finn ID:n kanssa asioimiseen ja tulisivat todennäköisesti asioimaan Finn-ID:llä myös uudestaan. Vastaajat kertoivat arvostavansa esimerkiksi tehokasta vastausaikaa, selkeää kommunikaatiota esimerkiksi muutostilanteissa sekä jatkuvaa yhteistyön kehittämistä. Näitä tuloksia Finn-ID pystyy hyödyntämään oman toimintansa kehittämiseen.