Markkinointisuunnitelma aloittavalle vaateverkkokaupalle
Joska, Juuso (2024)
Joska, Juuso
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024070823961
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024070823961
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tehtiin markkinointisuunnitelma aloittavalle vaateverkkokaupalle. Työlle ei ollut toimeksiantajaa, joten työ on tehty teoriapohjaisesti. Suunnitelmaa tehtäessä tutkittiin miten kilpailijat toimivat alalla sekä selvitettiin markkinoinnin trendejä sosiaalisessa mediassa. Teoriassa käytiin läpi teoriatasolla verkkokauppaan liittyviä asioita esimerkiksi hakukoneoptimointia, lainsäädäntöä sekä erilaisia markkinointikanavia. Markkinointisuunnitelmassa tehtiin lähtökohta-analyysit, segmentointi, markkinointistrategia sekä seuranta ja mittaus käytännön pohjalta.
Työssä tehtiin esimerkki yleisestä markkinointisuunnitelmasta sekä kohdennettu markkinointisuunnitelma vaateverkkokaupalle. Työssä tehty markkinointisuunnitelma on valmis käyttöönotettavaksi.
Työssä tehtiin esimerkki yleisestä markkinointisuunnitelmasta sekä kohdennettu markkinointisuunnitelma vaateverkkokaupalle. Työssä tehty markkinointisuunnitelma on valmis käyttöönotettavaksi.