Instagram-sisältösuunnitelma vaatekaupalle : case Esprit de Corp.
Pllana, Anita (2024)
Pllana, Anita
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024081924209
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024081924209
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella markkinointia vaatekaupalle Espritin olemassa olevalle Instagram-tilille. Työn tarkoituksena oli luoda sisältösuunnitelma, jonka avulla Esprit saa lisää näkyvyyttä ja seuraajia tililleen. Sisältösuunnitelma auttaa kehittämään Instagramin markkinointia toimivampaan ja tehokkaampaan suuntaan. Opinnäytetyön tietoperustan aiheiden valitseminen tehtiin siten, että se hyödyntää tekijää sisältösuunnitelman luomisessa ja sen etenemisessä.
Sisältösuunnitelman toteutukseen käytettiin sisältömarkkinoinnin menetelmiä, jossa käsiteltiin valittua kohderyhmää, sisältömarkkinointia ja tavoitteiden seurantaa. Valittuja menetelmiä hyödynnettiin sisältösuunnitelman luomisessa ja sisällön kehittämisessä. Opinnäytetyön tulokset valmistuivat asetettujen tavoitteiden ja tarpeiden sisältösuunnitelman, julkaisukalenterin, vuosikellon ja ostajapersoonien avulla. Näiden tuloksien avulla Esprit pystyy hyödyntämään tuotoksia heidän Instagram-tilinsä markkinointiin tulevaisuudessa. The aim of this thesis was to plan marketing for the clothing retail store Esprit’s existing Instagram account. The purpose of this thesis was to create a content plan that will help Esprit to gain more visibility and increase the number of followers on its account. The content plan helps to develop Instagram marketing in a more functional and effective direction. The selection of the topics of the thesis was done in a way that utilizes the author in the creation of the content plan and its progress.
Content marketing methods were used to implement the content plan, which deals with the selected target group, content marketing and goal monitoring. The selected methods were utilized in creating the content plan and developing the content. The results of the thesis were completed with help of the set goals and needs of the content plan, content calendar, year clock and buyers’ personas. With these results, Esprit will be able to use the results for marketing in their Instagram account in the future.
Sisältösuunnitelman toteutukseen käytettiin sisältömarkkinoinnin menetelmiä, jossa käsiteltiin valittua kohderyhmää, sisältömarkkinointia ja tavoitteiden seurantaa. Valittuja menetelmiä hyödynnettiin sisältösuunnitelman luomisessa ja sisällön kehittämisessä. Opinnäytetyön tulokset valmistuivat asetettujen tavoitteiden ja tarpeiden sisältösuunnitelman, julkaisukalenterin, vuosikellon ja ostajapersoonien avulla. Näiden tuloksien avulla Esprit pystyy hyödyntämään tuotoksia heidän Instagram-tilinsä markkinointiin tulevaisuudessa.
Content marketing methods were used to implement the content plan, which deals with the selected target group, content marketing and goal monitoring. The selected methods were utilized in creating the content plan and developing the content. The results of the thesis were completed with help of the set goals and needs of the content plan, content calendar, year clock and buyers’ personas. With these results, Esprit will be able to use the results for marketing in their Instagram account in the future.