Sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen myyntityössä
Akkanen, Kukka-Lotta; Marttala, Olivia (2024)
Akkanen, Kukka-Lotta
Marttala, Olivia
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024082624368
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024082624368
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli syventyä sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin hyödyntämiseen myyntityössä. Työssä käsitellään laajasti sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoin tarjoamia mahdollisuuksia ja hyötyjä.
Teoriaosuudessa perehdytään myyntiprosessiin, eri sosiaalisen median alustoihin ja niiden tarjoamiin työkaluihin, digitaaliseen markkinointiin sekä henkilöbrändäykseen.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin kvalitatiivinen tutkimus, jonka menetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua. Haastattelukysymykset suunniteltiin teoriaosuuden pohjalta, ja ne esitettiin sosiaalisen median vaikuttajille. Haastattelut toteutettiin pääosin etänä Teamsin välityksellä, poikkeuksena yksi, joka toteutettiin kasvotusten.
Teoriaosuudessa perehdytään myyntiprosessiin, eri sosiaalisen median alustoihin ja niiden tarjoamiin työkaluihin, digitaaliseen markkinointiin sekä henkilöbrändäykseen.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin kvalitatiivinen tutkimus, jonka menetelmänä käytettiin puolistrukturoitua haastattelua. Haastattelukysymykset suunniteltiin teoriaosuuden pohjalta, ja ne esitettiin sosiaalisen median vaikuttajille. Haastattelut toteutettiin pääosin etänä Teamsin välityksellä, poikkeuksena yksi, joka toteutettiin kasvotusten.