Brändikäsikirja uudistuneelle Kahvila-leipomo Aarlalle
Pohto, Wilma (2024)
Pohto, Wilma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024083024582
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024083024582
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda visuaalinen brändiuudistus Kahvila-leipomo Aarlalle tukemaan uuden yrittäjän tuomaa muutosta uudelleen avautuneeseen Aarlaan. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä brändäykseen ja brändinrakentamiseen. Toisena tavoitteena oli luoda uudistuneelle kahvilalle selkeä ja yhtenäinen brändi, jonka apuna toimii brändikäsikirja ja graafinen ohjeistus.
Teoriaosuudessa käsitellään brändin rakennetta ja merkitystä, visuaalista identiteettiä, brändikäsikirjaa työkaluna sekä brändin markkinointiviestintää. Opinnäytetyön toiminnallisessa osiossa käsitellään osa-alueittain sekä Aarlan brändi-identiteettiä että uuden yritysilmeen taustaa ja tarkoitusta. Nämä kaikki on koottu brändikäsikirjaan, jonka oheismateriaalit, kuten logo ja verkkosivut, edistävät yhtenäisen brändin vakiinnuttamista toiminnan alusta saakka. Brändikäsikirja on nähtävissä kokonaisuudessaan opinnäytetyön liitteenä.
Opinnäytetyön tuotokset mahdollistavat brändin uudistamisen ja yhtenäistämisen ilman suurempia ponnisteluita toiminnan ollessa vielä tuoretta. Käyttöön saadut materiaalit ja verkkosivut luovat kivijalan yrityksen brändäykselle, jota myöhemmin pystytään soveltamaan tarpeiden mukaan. Brändin elementit on pyritty luomaan joustaviksi ja aikaa kestäviksi.
Uusi Aarla on oodi unelmille. Aarla on enemmän kuin vain kahvila: se on paikka, jossa unelmat voivat toteutua, jossa ihmiset voivat kokoontua, nauraa, jakaa tarinoita ja löytää oman paikkansa.
Teoriaosuudessa käsitellään brändin rakennetta ja merkitystä, visuaalista identiteettiä, brändikäsikirjaa työkaluna sekä brändin markkinointiviestintää. Opinnäytetyön toiminnallisessa osiossa käsitellään osa-alueittain sekä Aarlan brändi-identiteettiä että uuden yritysilmeen taustaa ja tarkoitusta. Nämä kaikki on koottu brändikäsikirjaan, jonka oheismateriaalit, kuten logo ja verkkosivut, edistävät yhtenäisen brändin vakiinnuttamista toiminnan alusta saakka. Brändikäsikirja on nähtävissä kokonaisuudessaan opinnäytetyön liitteenä.
Opinnäytetyön tuotokset mahdollistavat brändin uudistamisen ja yhtenäistämisen ilman suurempia ponnisteluita toiminnan ollessa vielä tuoretta. Käyttöön saadut materiaalit ja verkkosivut luovat kivijalan yrityksen brändäykselle, jota myöhemmin pystytään soveltamaan tarpeiden mukaan. Brändin elementit on pyritty luomaan joustaviksi ja aikaa kestäviksi.
Uusi Aarla on oodi unelmille. Aarla on enemmän kuin vain kahvila: se on paikka, jossa unelmat voivat toteutua, jossa ihmiset voivat kokoontua, nauraa, jakaa tarinoita ja löytää oman paikkansa.