Brändikäsikirja Honkala Porvoo
Keskitalo, Pinja (2024)
Keskitalo, Pinja
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091024973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091024973
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee brändäyksen merkitystä sekä visuaalisten elementtien tärkeyttä. Opinnäytetyön pohjalta syntyi produkti, joka on brändikäsikirja Honkala Porvoo ravintolalle.
Päätavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa kattava käsikirja, joka ohjasi ravintola Honkala Porvoon brändin rakentamista ja markkinointia. Alatavoitteena oli löytää yrityksen keskeinen viesti yhdistämällä yrityksen visio, missio ja strategia sekä luoda tähän viestiin sopiva visuaalinen ilme. Vaikka brändäyksessä otettiin huomioon koko ravintolan kokonaisuus, keskityttiin produktissa tilausravintolaan sekä sen brändäyksen kehittämiseen.
Tietoperustassa syvennyttiin brändäyksen merkitykseen sekä brändi-identiteetin ja graafisten elementtien tärkeyteen. Luvussa viisi keskityttiin produktin toteuttamiseen ja sen rakentamiseen kokonaisuudessaan.
Opinnäytetyössä käytettiin ainoastaan kvalitatiivisia eli laadullisia tutkimusmenetelmiä, jotka olivat toimeksiantajan haastattelut ja kilpailija-analyysi. Toiminnalliseen osuuteen kuului myös erilaisten työkalujen hyödyntäminen.
Opinnäytetyöprosessi alkoi syksyllä 2023 opinnäytetyö aiheen ideoinnilla ja opinnäytetyösuunnitelman laatimisella, mikä jatkui teoriaosuuden työstämiseen. Keväällä 2024 aloitettiin produktin tekoprosessi, johon kuului useita haastatteluja. Opinnäytetyötä ja produktia viimeisteltiin kesän aikana ja lopulta työ valmistui elokuun 2024 puolivälissä.
Päätavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa kattava käsikirja, joka ohjasi ravintola Honkala Porvoon brändin rakentamista ja markkinointia. Alatavoitteena oli löytää yrityksen keskeinen viesti yhdistämällä yrityksen visio, missio ja strategia sekä luoda tähän viestiin sopiva visuaalinen ilme. Vaikka brändäyksessä otettiin huomioon koko ravintolan kokonaisuus, keskityttiin produktissa tilausravintolaan sekä sen brändäyksen kehittämiseen.
Tietoperustassa syvennyttiin brändäyksen merkitykseen sekä brändi-identiteetin ja graafisten elementtien tärkeyteen. Luvussa viisi keskityttiin produktin toteuttamiseen ja sen rakentamiseen kokonaisuudessaan.
Opinnäytetyössä käytettiin ainoastaan kvalitatiivisia eli laadullisia tutkimusmenetelmiä, jotka olivat toimeksiantajan haastattelut ja kilpailija-analyysi. Toiminnalliseen osuuteen kuului myös erilaisten työkalujen hyödyntäminen.
Opinnäytetyöprosessi alkoi syksyllä 2023 opinnäytetyö aiheen ideoinnilla ja opinnäytetyösuunnitelman laatimisella, mikä jatkui teoriaosuuden työstämiseen. Keväällä 2024 aloitettiin produktin tekoprosessi, johon kuului useita haastatteluja. Opinnäytetyötä ja produktia viimeisteltiin kesän aikana ja lopulta työ valmistui elokuun 2024 puolivälissä.