Uudelleenbrändäysprosessin vaiheet somemarkkinointitoimistosta kasvutoimistoksi
Salomaa, Severi; Hinkka, Eemil (2024)
Salomaa, Severi
Hinkka, Eemil
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091125003
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091125003
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda selkeä ja käytännönläheinen uudelleenbrändäysprosessin etenemismalli, joka auttaa somemarkkinointitoimistona toimineen Runo Digitalin siirtymään kasvutoimistoksi. Työn tarkoituksena oli kartoittaa ja analysoida brändin rakentamisen ja uudelleenbrändäyksen eri vaiheet, jotta yritys voisi vastata paremmin asiakkaidensa muuttuviin tarpeisiin ja erottua kilpailijoistaan.
Opinnäytetyö keskittyi keskeisiin vaiheisiin ja strategioihin, jotka mahdollistavat onnistuneen uudelleenbrändäyksen somemarkkinointitoimistosta kasvutoimistoksi. Näihin kysymyksiin vastattiin analysoimalla brändin nykytilaa, uudelleenbrändäysstrategian suunnittelua, käytännön toteutusta sekä tulosten seurantaa ja arviointia.
Asiantuntijahaastattelun, teoreettisen viitekehyksen sekä omien huomioiden avulla opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi konkreettinen uudelleenbrändäysprosessin etenemismalli, joka ohjaa vastaavanlaisia yrityksiä brändimuutoksen läpi. Tämä malli auttaa yritystä navigoimaan uudelleenbrändäysprosessin eri vaiheissa, vähentämään riskejä ja virheitä sekä saavuttamaan halutut tulokset. Työ tarjoaa selkeän käsityksen siitä, mitä onnistunut uudelleenbrändäys edellyttää ja miten se voidaan toteuttaa menestyksekkäästi.
Opinnäytetyön odotetaan parantavan Runo Digitalin asemaa kasvutoimistona ja lisäävän yrityksen kilpailukykyä markkinoilla. Työssä esitettiin myös etenemis- ja jatkotutkimusehdotuksia, jotta yritys voi pysyä ajan tasalla markkinamuutoksista ja asiakastarpeista. Näin varmistetaan, että brändi säilyy relevanttina ja tukee yrityksen kasvua pitkällä aikavälillä.
Opinnäytetyö keskittyi keskeisiin vaiheisiin ja strategioihin, jotka mahdollistavat onnistuneen uudelleenbrändäyksen somemarkkinointitoimistosta kasvutoimistoksi. Näihin kysymyksiin vastattiin analysoimalla brändin nykytilaa, uudelleenbrändäysstrategian suunnittelua, käytännön toteutusta sekä tulosten seurantaa ja arviointia.
Asiantuntijahaastattelun, teoreettisen viitekehyksen sekä omien huomioiden avulla opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi konkreettinen uudelleenbrändäysprosessin etenemismalli, joka ohjaa vastaavanlaisia yrityksiä brändimuutoksen läpi. Tämä malli auttaa yritystä navigoimaan uudelleenbrändäysprosessin eri vaiheissa, vähentämään riskejä ja virheitä sekä saavuttamaan halutut tulokset. Työ tarjoaa selkeän käsityksen siitä, mitä onnistunut uudelleenbrändäys edellyttää ja miten se voidaan toteuttaa menestyksekkäästi.
Opinnäytetyön odotetaan parantavan Runo Digitalin asemaa kasvutoimistona ja lisäävän yrityksen kilpailukykyä markkinoilla. Työssä esitettiin myös etenemis- ja jatkotutkimusehdotuksia, jotta yritys voi pysyä ajan tasalla markkinamuutoksista ja asiakastarpeista. Näin varmistetaan, että brändi säilyy relevanttina ja tukee yrityksen kasvua pitkällä aikavälillä.